Biltema

Jag har funderat fram och tillbaka på det här med bil-erbjudandet.
Min hjärna har gått på högvarv och jag har frågat varenda människa som kommit i min väg om råd.

För
  • Det skulle vara oootroligt bekvämt med egen bil eftersom vi bor ca. 2 km. utanför byn. Jag är f.n. helt uppbunden efter Mauros arbetstider, för att inte tala om surfar-tider!
  • Jag måste ofta väcka Silvia bara för att skjutsa honom så att jag kan ta bilen.
  • På kvällen ska Silvia kläs på och ut i bilen igen för att åka och hämta pappa på gymet.
  • Lördag eftermiddag och söndag förmiddag kan jag oftast inte ta mig någonstans eftersom Mauro åkt och surfat.
  • Det verkar som Mauros pappa uppriktigt VILL köpa mig en bil. Han kanske tycker det är trevligt att berätta för sina vänner att han köpt en bil till svärdottern. Han kan ju, så det kanske får honom att må bra.
  • OM det skulle hända något.
Mot
  • Skuldkänslor/tacksamhetsskuld.
  • En till försäkring att betala.
Som ni ser blir listan "för" längre.

Så jag tog skeden i vacker tass och sa till Mauros pappa att jag hemskt gärna tackade ja.
Nu ikväll har vi åkt runt till olika försäljare för att titta på bilar.
Det lutar åt en "Clio".
Svärfar gillar en svart med skinnsäten.
Tackar.
Återkommer med mer information........




Kommentarer
Postat av: Att ha det gott

Vilken snäll svärfar du har

2007-12-05 @ 08:04:57
URL: http://rubinen777.blogg.se
Postat av: Asa Eden

Ja nog ar han. (nu ja)

2007-12-05 @ 08:42:25
URL: http://www.silvia.blogg.se
Postat av: Biggan

Oj, då får min TRAna en kusin!

2007-12-05 @ 17:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0