Flams

Gårdagen gick förbi utan bloggning eftersom datorn strejkade.
Den hade tydligen blivit påverkad av långtradarchaffisarna - som för övrigt börjat köra igen.
Jag inser i sådana situationer hur blogg-beroende jag är, jag kände mig totalt avskärmad från världen.
Jag gjorde några fynd på marknaden. En mysig cardigan i svartvitt (ny, fast den var på andrahandsavdelningen) åt mig och ett twin-set (Max Mara) åt moster Luciana. 50 resp. 20 kr.
Jag köpte frukt och grönt av den här snygga italienaren, som jag tänkte bjussa på! (italienaren alltså!) Var inte han sexig?!
Sedan kom min kära vän Francesca hit och vi lunchade. Det var tyvärr jättelänge sedan vi träffades så vi hade en hel del att babbla om. Sedan försökte vi ta kort  (de som jag använder mig av för att måla tavlor sedan) men vi var så skrattiga att det mest blev flams!
När Mauro kom hem från "storkunden" åkte jag och hämtade honom och Silvia hos svärföräldrarna. Kvällen var lugn: TV, disk, matlagning (svampen från hunken ovan...). Sedan Mauro fixat datorn läste jag Isabels historia om Gustavs astma-attack på hennes blogg och var tvungen att låta Silvia ligga brevid mig i "letto grande" för att riktigt krama om henne. Och nej, ingen bil - pappersbyråkratin är inte klart, suck....Italien! Killen på Renault tyckte nog att jag började bli lite tjatig för han understök att HAN ringer MIG när jag kan hämta bilen - troligen imorgon. Vi får lov att vänta med bikini-bilderna på motorhuven.........




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0