Helgen som varit

Helgen har ruschat förbi.
Städning, besök, bilhämtning, middagsbjudning, rundåkning HELA söndagen för att lämna ut julkorgar till Mauros affärskontakter. Efter det var vi jättetrötta båda två så vi hann klämma in ett stort gräl också!

Idag tog jag 1:a turen i bilen.
Silvia och jag var på posten för att hämta ut ett härligt stort paket som min mor skickat inför julen. JIPPIE!!
Massa skoj - både till mig och till Silvia.
Medans jag skalade potatis lyckades Silvia öppna ett och annat paket - hon ville tydligen inte vänta till julafton!

Nu har vi ätit - Mauro har somnat på soffan, Silvia sover i "letto grande" och jag sitter här och trycker i mig en massa smågodis som min snälla syster skickat med paketet - tackar!
(mina lår skickar med en extra hälsning och tackar så mycket!!!)

När Silvia vaknar ska vi ta en tur till Lecce för att hälsa på de "förträffliga svenskarna" som jag lärde känna på IKEA. Kul att få prata lite svenska och trevligt att kunna baktala Italien -på ett MYCKET KÄRLEKSFULLT sätt.......

Måste visa upp Silvias nya kök också. Egentligen en julklapp, men eftersom hon satt fastspänd i bilen nästan hela dagen i går (och för att jag inte visste var jag skulle ställa paketet....) fick hon öppna paketet igår och rocka loss.
Grazie mille Antonella, è stato MOLTO apprezzato come vedi. Silvia non fa altro che cucinare: caffè, pasta e pollo.

image711

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0