Åsa på "Bråkmakaregatan"

Detta är våran lugna, fridfulla gata.
På sommaren är här full rulle, ca. 4 familjer i var litet hus. Sommargäster.
På vintern är det bara vi.
Ja, hundarna också......
Det blir aldrig ensamt eller tomt - kärlekspar, surfare, joggare et.c. cirkulerar hejvilt här i krokarna.
Och inte nog med det, tjuvar och mördare oxå!!! Värsta vilda västern (södern....)
Förra vintern var det faktiskt ett mordförsök i ett utav husen och Silvia & jag "hittade" en chockad kvinna mitt i gatan - mitt i mörkret (med en kniv i handen!) WOW!
Det kom fram senare (på polisstationen) att de var f.d. älskare. Åh, du ljuva kärlek.
Emellanåt är det något taffligt inbrottsförsök också.
Tack o lov har vi personligen inte haft några besök inne - bara i trädgården (de stal vår kanot, de rackarna!)
Vi trivs förträffligt på Bråkmakaregatan (Via Parigi), och särskilt på vintern.
Vinden viner, havet dånar och jag njuter av friden på dagarna och stänger in mig ORDENTLIGT på kvällarna.

image103

Via Parigi, Porto Cesareo - Lecce


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0