Kasta eller inte kasta....

....det är frågan.
När jag växte upp fanns fortfarande "Spara & Slösa" som serie och uttryck som "tänk på barnen i Afrika".
Man skulle äta upp allt på tallriken och byxor lappades & förlängdes.
När jag blev lite större var kvälls- och sommarjobben lätta att finna - den personliga ekonomin blommade och shoppandet och resandet tog sin början.
Det var lätt att göra av med pengar, men det var nästan lika lätt att jobba ihop nya.

Jag tror inte att vi 70-tals ungar, har samma tendens som vara fäder att  "samla på oss grejer" och deras evinnerliga predikan om att hushålla har så smått upplösts av konsumtionssamhällets uppsving.

Jag är nog lite båda två......spara & slösa alltså.
Jag tycker om att fynda, då kanner jag mig duktig.  
Jag klarar inte av att kasta saker - jag ger bort.
Men när jag lättar på trycket och rensar ut hemma så känner jag mig sååååå mycket "lättare" och friare.


Kommentarer
Postat av: Sunshine

Ja, vem vet Åsa. Kanske var de röda kryssen för munkarna i Burma.

Sov gott hörru och dröm sött! :)

2007-10-02 @ 22:54:24
URL: http://marysunshineconsolate.blogg.se/
Postat av: Att ha det gott

Jag är likadan

2007-10-03 @ 09:09:28
URL: http://rubinen777.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0