Starsky & Hutch

Här händer det grejer må ni tro!
Ikväll när vi kom hemkörandes på våran tomma, mörka gata (inte ens gatlyktor!) fick vi syn på två ryggtavlor gåendes längs med vägkanten.
Detta är mycket underligt p.g.a. att vi bor i ett sommarhus-kvarter, som under vintertid är totalt obebott (förutom oss då) och också p.g.a att befolkningen häromkring inte är mycket för kvällspromenader (INGA promenader över huvud taget!).
Det var även lite knepigt att dessa två filurer inte vände sig om, en reaktion jag tror alla har om det kommer en bil på en enslig gata.
Ugglor i mossen! Ho ho!
Vi började "skuggningen".
De hade parkerat deras bil en bit från husen, men vi gled förbi och skrev upp bilnumret.
Sedan förföljde vi dom, med vissa snitziga undan-manövrar (in på en sidogata, släcka lyset, glida ut igen efter en annan bil).
Skuggningen fortsatte ända in till stan (ca.2 km.) med ytterligare snitziga undan-manövrar.
När de stannade - stannade vi, fast 20 m. längre fram. Som på TV!
Vi såg hur en av killarna gick in på ett hotell / restaurang.
Jag hoppade ur bilen och gick efter.
Hemliga Arne.
Inne på hotellet frågade jag en karl efter ägaren dotter - undanmanöver (jag känner henne), varpå jag med nonchalant elegans kastade ur mig frågan:
- Vad heter den där killen som just var här inne?!
(man har väl sett Starsky & Hutch, McGyver, Miami Vice etc.!!) Han verkade lite konfus men svarade:
-Vem? Matteo?
Jag gled ut - utan att vänta på ägaren dotter......
Vi åkte hem och inledde förundersökningarna.
Mauro kollade upp nummerplåten via internet och vi fick fram ett namn till.
Vi ringde några samtal till välinformerade vänner (läs: skvallriga) och snart hade vi tillräcklig information.
Vi vet i nuläget: namn, ålder (21 & 30), adress, livshistoria (droger och Tysklandsvistelse).
I morgon går vi till polisen - inte för att anmäla men för att "informera".
Antagligen var de här för att välja ut hus och får de nu lite blickar på sig kanske de byter kvarter......


image308

Freeze!!



Kommentarer
Postat av: Jen

Hihi nä det är inte den storleken :)

2007-10-29 @ 14:52:52
URL: http://jenfager.blogg.se
Postat av: Biggan

Vilket civilkurage!!, men att ni vågar?!?

2007-10-29 @ 17:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0