Hårfager

Jag tror att jag föddes med hästsvans!
Jag har ta mig 17 provat alla möjliga och omöjliga frisyrer i jakten på den rätta. Suktat efter utsläppt hår, en riktig frisyr.
Under årens lopp har jag rantat runt till: trendiga frisörer / kunniga frisörer / omtalade frisörer / italienska frisörer / svenska frisörer / unga frisörer / nytänkande frisörer - sökandes en frisyr som faller sig naturligt runt mitt ansikte och som inte kräver för mycket skötsel ( den får gärna göra att jag ser yngre & smalare ut oxå! )
Nix pix - det slutar alltid med gummisnodd ändå ( och vid för närgången sax - gummisnodd och hårspännen )
Nu har jag mitt hår på utväxt igen. Jag fick mig ett tuppjuckryck förra sommaren då jag såg denna bild på Kate Bosworth:

image52

Klipp! Där rök håret!
Tyckte hon var uuuuuuuuuuuuuuuuuuuursnygg och tänkte ( i mitt enfald... ) "vad kan vara enklare än en page?!"

1. HON är uuuuuuuuuuuuuuuuuuuursnygg i page ( och 100 000 andra frisyrer )

2. Det är inte så lätt som det verkar. Där håret ska falla innåt spretar det rakt ut och där det ska vara slätt och glansigt vågar det sig av någon underlig anledning.

3. Jag ser varken yngre eller smalare ut, bara korthårigare.

Förbaskade Kate Bosworth.
Förbaskade mig själv!! - att jag aldrig lär mig!!

Nu ( tror jag ) att jag ger upp ändå. Min frisyr är tofs!
Ska nu låta det växa ut så att tofsen blir lite längre.......






Långa & korta tofsar......



Kommentarer
Postat av: jess

Skrattar ihjäl mig - JAG hade kunnat skriva det där - mitt e på utväxt igen efter pagedreams i våras - GUH!

2007-09-26 @ 14:41:43
Postat av: Sunshine

Men hästsvans är ju så skönt! ;)

Själv sitter jag och suktar efter ditt raka hår. Byta? :D

2007-09-26 @ 16:00:30
URL: http://marysunshineconsolate.blogg.se/
Postat av: Natalie

Heh, hästtoffs är väll inte så illa??
Fasst det kan ju vara bra att byta lite då och då...

2007-09-26 @ 16:01:50
URL: http://nattas.webblogg.se
Postat av: Sunshine

Ps. Vilken urgullig dotter. Vackra ögon. ;)

2007-09-26 @ 16:18:40
URL: http://marysunshineconsolate.blogg.se/
Postat av: Natalie

haha! nej sånt är inte så kul när det händer, men det får man väl bjuda på ;)

2007-09-26 @ 16:57:57
URL: http://strawberrylime.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0