Vem ar jag?

Jag som skriver heter Asa Eden och jag bor sedan 15 ar tillbaka i Italien. Jag ar sambo med Mauro D'Andria och vi har en rosa dotter som heter Silvia D'Andria.
Vi bor i ett hus vid havet(!!!) och har 2 hundar och 2 katter.
Jag har (italiensk) svarmor/svarfar/"mostrar" och "fastrar". Sla den om ni kan!
I Sverige har jag mor, far, mormor, systerspoke med barn och nagra fortraffliga vaninnor. Puss pa er allihop!!!

I Italien ar jag valdigt svensk, men hor o hapna - i Sverige ar jag valdigt italiensk...(?)
Varje morgon laser jag aftonbladet pa natet sa att jag hanger med vad Runar, Carolina Gynning, Sofi Fahrman och alla i "Idol" gor och tycker. Viktigt. (Jag laser nyheterna ocksa.....)
Ibland skickar min mamma ner kasettband med Dr. Phil - da ar det fest.
Andra favoritprogram som jag inte kan se harifran (snyft!) ar: Roomstyling, Extreme home makeover, Sommartorpet (heja Ernst!), Antikrundan och Oprah.
Om jag bodde i Sverige skulle jag dock sakna: Amici, C'è posta per te, Matrix, Cultura moderna et.c. (italienska "hogkulturella" tv-program)
Tack gode gud att det finns internet sa man kan ladda ner nagot ibland - t.e.x. en Beckfilm!

I Italien blir jag tokig pa folk som inte respekterar kon medans jag i Sverige blir nipprig av folk som tar kon pa for stort allvar.
I Sverige beundrar jag effektiviteten och i Italien uppskattar jag konsten att ta dagen som den kommer - det ordnar sig.

image4

Kommentarer
Postat av: pernilla

Ni är bara för fina!! Varför ser inte jag och mina ungar ut sådär när vi ångar iväg till förskola och jobb. Här är det mycket snor och galonisar och alldeles för lite chica små barnkappor och havsbakgrund....Hej och hå!

2007-09-12 @ 21:44:06
Postat av: JP

Vad fina ni är. Silvia kan var stolt över sin vackra mor. Nu tycker P att jag fjäskar....hejhej johan

2007-09-13 @ 22:46:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0