PUST!

Idag har jag kännt mig lite som en skållad råtta.
Klev upp i morse för att rensa ut alla köksskåp.
Sedan kom "grabbarna" för att installera det nya, ouppeldade köket.
Ranta runt fram o tillbaka med dammsugaren i högsta hugg för att "hålla efter".
Sedan kom en arkitekt hit och vi for till vårat hus för att ta mått på köket. Mauro stannade kvar i huset med rörmokaren för att bestämma var urtagen till dammsugaren ska sitta. Jag åkte till "Nunzia" (resturang) och köpte med ljuvligt god spagetti med havets gudomliga läckerheter (kunde ju int' laga mat idag!), MUMMA!
Carmelo smet 2 gånger under dagens lopp, jag sprang ifatt honom o föste hem honom igen - 2 sabla, förbaskade gånger!
När de var färdiga med köket kom bilmekanikern hit och startade upp min bil som MAURO hade glömt med lyset på i söndags!!!
När han åkt rensade jag ut avloppsbrunnen till badrummet som hade stoppat till - URK!!! Ganska klurigt må jag säga, det tog sin tid.
När bilen var tillräckligt uppladdad åkte Silvia och jag till järnhandeln för att köpa diverse attiraljer - sedan till en annan järnhandel, och sedan handlade vi lite mat.
Efter det åkte vi bort till katterna och tittade till dom - mår fint.
Därefter åkte jag till rörmokaren och ändrade på det som Mauro bestämt.
Pust!
Efter en drop-in hos min kompis Francesca åkte jag hem och fixade käk till Silvia, Mauro och mig, åt och skurade ur några köksskåp.
Nu ska alla grejor in i skåpen igen, men jag pallar bara inte mer idag - GÄSP!
Imorgon är en ny dag.
Nu är det tack och lov natt.




Kommentarer
Postat av: shine

Vilken dag!
Sov så gott Åsa.

2008-04-09 @ 00:06:28
URL: http://thwart.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad effektiv du är! Jag blir helt matt bara av att läsa... ;)

2008-04-09 @ 09:28:42
URL: http://piccolinas.blogspot.com
Postat av: Katarina

Men gud! Jag blev trött av att bara läsa. Måste gå och vila lite nu tror jag ;-)

2008-04-09 @ 09:29:04
URL: http://njutavlivet.blogg.se
Postat av: Isa

Ojoj, vilket tempo, att du orkar! Men visst är det skönt när kvällen kommer och man har fått massor gjort! Må så gott och klappa magen!
/Isa

2008-04-09 @ 19:16:21
URL: http://www.isas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0