Julkalender


När jag var liten fixade farmor Gunborg och farfar Bengt iordning två
"paket-advents-kalendrar".
En till mig och en till syrran.
Hela december månad var det trevligt att stiga upp på morgonen.
Jag har inget som hellst minne av vad som fanns innuti de små paketen, det var "förväntningen" som var det bästa - som oftast här i livet.
Nu när Silvia nästan är 3 år är det dax att föra traditionen vidare.
(Tack "Lidl" för denna kalender med små "paket-påsar"! Man behöver på detta vis inte slå in 24  mini-paket)
Varje morgon hoppar Silvia ur sängen för att tillsammans med papsen upptäcka innehållet i dagens påse.
Tindrande ögon, nöjda kommentarer och stolt uppvisande.
Jag är lika nyfiken(nästan) som henne varje morgon - trots att det är undertecknad som anordnat kalendern.....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0