Dagen (idag) igår

Igår natt hade Silvia bestämt sig för att vara vaken.
Vid 5-tiden pallade jag inte mer utan väckte Mauro och sa att nu fick han vara vaken en timme så att jag kunde sova lite. Då somnade hon.
Vi vaknade vid 10-tiden, frukostade - Silvia framför "Ariel", jag framför datorn - och klädde på oss.
Sedan blev det "spesa" (mat-inhandling) och kattillsyn. Våra stackars katter är ju kvar i det gamla huset.
Ja "i" och "i", det finns ju inte så mycket att vara i.
Jag har fixat lite mys åt dom i trädgården med varma plaidar et.c.

Sedan kom snön.
Ja det rent av vräkte ner.
En kvart.
Det är kallt och det är blåsigt. Riktigt busväder.
Eftermiddagen har mest varit puzzel och matlagning.
Imorgon kommer några kompisar hit på lunch så jag har förberätt det mesta redan.
Det blir morotslasagna och köttrullader. Yam yam!

Jag har nyss lagt Silvia (23.00) - Mauro ligger däckad på soffan och själv väntar jag på Agostino.
Det är INTE min älskare utan en kompis som gör shiatsu-massage. Han ska trycka på min rygg.
Silvia har en period då hon vill vara i famnen mest hela tiden och min rygg tar stryk.

Detta inlägg är från igår kväll, datorn busade med mig och lät mig inte skriva klart.
Kan nu berätta att min 1-timmes massage var helt uuuuuuuuuuuuunderbar (även om det gör lite ont när han hittar de hårda knutarna)
Silvia har sovit 20-minuters intervaller HELA natten igenom. Jag känner mig lite seg.
Ska nu avsluta matlagningen och plocka undan lite.
Ha en bra dag!




Kommentarer
Postat av: Sara

Snö??!
Ska katterna få följa med till nya huset?
Massage låter alldels underbart...

2008-02-17 @ 19:26:50
URL: http://piccolinas.blogspot.com
Postat av: gioia

Stackare, låter som att du har haft en jobbig natt :-(
Men vad fint ert hus verkar bli! Kommer att bli toppen att bo där tror jag :-)

2008-02-17 @ 20:38:38
URL: http://gioia.webblogg.se
Postat av: Asa Eden

Sara: Katterna ar kvar vid varat hus av sakerhetsskal. Har hos Mauros foraldrars sommarhus (det vi lanar under ombyggnationen) ar det mycket trafik och vildkatter (med biceps stora som grapefrukter!). Dessutom kan de inte vara har i tradgarden eftersom Carmelo o Pepe garna skulle satta tanderna i dom.
Jag far aka dit och foda dem var dag och hoppas att de forlater mig.
Ps. fick en ny massage idag eftersom jag ar HELT blockerad i ryggen - gar runt med ett farskinn pa ryggen och ser ut som Fred Flinta;)
Gioia: Huset kommer att bli TOPPENBRA! Ljust, oppet och praktiskt. Vi hoppas kunna flytta in till sommaren, men det beror pa hantverkarna. Fortsattning foljer......

2008-02-17 @ 23:52:49
URL: http://www.silvia.blogg.se
Postat av: Sica

haha okej ! Jag gör det ! ;P

Vad dagarna måste kännas långa med en liten busunge som inte vill sova ibland.

2008-02-18 @ 08:19:10
URL: http://sicastyle.blogg.se
Postat av: vardagsglimt

Massage låter underbart......Sömnen låter tyrannisk och snö!!?? Mamma mia!

2008-02-18 @ 09:30:47
URL: http://www.vardagsglimt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0