En svensk tiger

Igår hade vi en hektisk dag.
På förmiddagen rensade jag avlopp tillsammans med svärfar, friterade köttbullar och dammsög.
Lunch hos "nonni" (=farmor o farfar, Silvias alltså!), med Mauros bror Daniele och hans flickvän Olga.
Efter lunchen gick vi ner till torget där Stålmannen, Rödluvan, Pippi långstrump och de andra höll till - KARNEVAL!!
Full fart, hög musik och feststämning!
Sedan packade vi ihop oss och for vi iväg till Matildes 2-årskalas en timme försenade trodde vi, men det visade sig att vi var 23 TIMMAR FÖR TIDIGA!!! Vi hade tagit fel på dag med andra ord. Flytten med tillhörande snurr har nog tagit mer på krafterna än vad vi hade väntat oss!
Eftersom Matildes föräldrar dessutom redan var upptagna inför kvällen ringde vi våra vänner Lanfranco och Pina - vi mötte upp och tog oss en promenad i Lecces centrum - där "la movida" håller till. Riktigt trevlig.
Vi försökte inte ens att klämma in oss på någon av de överfulla, uppbokade (VARJE lördagkväll!) resturangerna, utan avslutade våran prommis på Mc Donalds - inte mig emot! MUMS!
Dessutom kunde Silvia leka i lekhörnan, så hon var HEL-nöjd min lilla tiger.

Nu ska jag lägga upp några kort här, dricka upp mitt kaffe (mums fillibabba!) och sluta upp med Mauro i huset för att hämta DE SISTA pinalerna!
Det känns inte ens sorgligt att se vårat älskade hus isärplockat - det känns bara som "det var fan i mig på tiden!!"

image941



HA EN BRA DAG OCH TACKAR FÖR ALLA LYCKÖNSKNINGAR!!!!





Kommentarer
Postat av: Åsa

Förstår inte hur ni hinner allt!!!! Men lät som en mycket trevlig dag! ha det gott!

2008-02-03 @ 17:28:26
Postat av: Sica

haha ja, precis. hon kanske var Alexander Wangs inspirationskälla till kollektionen? ;)
gud vad roligt med karneval! Vilket ståhej! =)

2008-02-04 @ 10:43:03
URL: http://sicastyle.blogg.se
Postat av: Elisabet

Haha, kul det där med att komma ett dygn för tidigt, skönt att det är fler än jag som är lite virriga! Ha en bra dag!

2008-02-04 @ 13:07:52
URL: http://stenvreten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0