Krångelikrångel

Ja, som jag skrivit redan har jag ju till slut (mot alla odds!) lyckats boka in mitt läkarbesök till den 10:e mars.
erbjuder sig en tjej som jobbar hos Mauro att presentera mig för hennes barnmorska (som tydligen ska vara jättegullig), ringer barnmorskan och bestämmer att vi ska mötas och att hon sedan följer min graviditet. Toppen ju!
SEN hör Mauros pappa av sig och säger att han pratat med en god vän till familjen som är läkare, som i sin tur talat med en gynekolog som är villig att undersöka mig (på sjukhuset, inte privat). Jag får gynekologens privatnummer och förväntas ringa för att boka in en tid imorgon. Detta är samme gynekolog som ganska abrupt "snobbade" mig på telefon förra veckan - tänk vad lite kontakter gör susen! (ringde men fick int' tag på karln)

Hoppsan hejsan nu har jag alltså:
  • inbokad tid på sjukhuset om 2 veckor
  • "överenskommen" assistens av en barnmorska
  • reckomenderad personlig gynekolog
Den du!

image1095 Så här ser det ut i min mage nu enligt gravid.se




Kommentarer
Postat av: Sara

Jag skulle egentligen ha åkt ut till landet för att hämta en massa möbler idag. Men eftersom en av twinsen är sjuk med feber blev det så att jag stannade hemma med honom istället, medan de andra åkte iväg.
Det jag egentligen skulle säga var att jag precis roat mig med att läsa igenom hela (!) din blogg. Kände verkligen igen mig i Perugias gränder (jag har ju också bott där) och när du skrev om min tid i Milano drömde jag mig bort till min egen Milanoperiod.
Vi funderar lite på att försöka köpa lägenhet i Italien nån gång i framtiden. Makens släkt bor ju i Ancona, men vi funderar faktiskt på södra Italien. Har förstås tusen frågor till dig ? har du nån mejl?

2008-02-27 @ 09:23:14
URL: http://piccolinas.blogspot.com
Postat av: Terese

Vad skönt att det löste sig till slut, både med gynekolog och barnmorska. Det kommer gå jättebra! Vilka härliga bilder förresten, både på Silvia, det lilla charmtrollet, och där ni satt på bryggan.

2008-02-27 @ 12:32:36
Postat av: Ellie

Åh jag visste inte att du är gravid, har visst hängt med lite dåligt. STORT GRATTIS! :)

2008-02-27 @ 20:45:02
URL: http://citycatwalk.blogg.se
Postat av: Humla

Åh, både hängslen och livrem alltså. *s* Tänk så det kan bli... väldigt spännande med inbokat UL i varje fall även om det lät krångligt. Underbara bilder i vårinlägget - Silvia är en karamell som vanligt!

Kram!

2008-02-27 @ 22:11:21
URL: http://mammahumla.blogg.se
Postat av: vardagsglimt

Lycka till!

2008-02-28 @ 12:04:50
URL: http://www.vardagsglimt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0