Prinsessdrömmar?

Ibland önskar jag nästan att jag hade blivit brudklännings-sömmerska. Att totalt få leva ut prinsessdrömmarna (utan att gifta sig!). Tyll, rynk, puff.
Jag har sytt brudklänningen till min väninna Pernilla (en gång i tiden), nyexaminerad som jag var från Stockholms tillskärarackademi, och varit smakråd till först Sarah och sedan Jenny när det begav sig för dom.

Att kliva in i en butik med brudklänningar är lite som att ta en runda i ett konstgalleri. Mästerverk i skrädderikonst på rad i vaddrade, spetsbeprydda galgar. Lugn, vacker miljö med softad musik och krämfärgad heltäckningsmatta.

Att jag själv aldrig gift mig är av lägre prioritet, man måste ju inte "äga" för att "uppskatta"!
Jag menar - jag gillar Picasso, men deppar inte ihop för att hans Guernica inte hänger i vardagsrummet!!

Carolina Herrera

Monique Lhuiller

Oscar de la Renta

Reem Acra








Kommentarer
Postat av: shine

trodde du hade gift dig men så klok som du är har du troligen rätt. "man behöver inte äga' för att 'uppskatta'"



de två sista var väldans fina - utan en massa tyll utan väldigt enkel. mucho fint. :)

2008-06-19 @ 07:51:34
URL: http://thwart.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Underbara, håller verkligen med, man behöver ju inte gifta sig själv för att njuta av brudklänningar! Fast det vore rätt grymt att ha Guernica i vardagsrummet ändå...

2008-06-24 @ 18:57:29
URL: http://stenvreten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0