Smutt

Sitter här och smuttar på min egenfabrikerade "crema di limoncello" - citronlikör.
Mums filibabba, jäsikens vad jag är duktig!
Mauro o Silvia ligger o sussar, jag har precis huserat klart i köket och ska väl slänga mig i bingen jag å'.
Helgen har varit upp och ner. Lördagen var supermysig, Wenche kom hit med barnen och så stack vi iväg och letade vildsparris. Vi traskade runt i en urgammal olivlund där träden ser ut som förtrollade sagofigurer och hittade faktiskt lite sparrisknoppar. Vi hade med oss matsäck och pick-nickade under ett av de enastående träden. Sedan inspekterade vi den övergivna masserian som tornar upp sig på kullen - ståtligt belägen, gömd av det gröna. Barnen (inklusive Silvia) tyckte att det var super-spännande att snoka runt i dessa övergivna rum som berättar om en svunnen tid, själv tycker jag: - visst det är spännande, men ooh så spökligt. Jag får kalla kårar mitt på blanka eftermiddagen.
Det var upp.
Neret var att jag har haft ont i magen. Antagligen någonting jag ätit, men tanken går ju direkt till lilla Anna/Maia/Ivan. Oro.
Jag lägger upp lite foton så snart jag kan - Mauro håller på och fixar iordning datorn (har bytit ut programvara, om man säger så?) så det är ett under att jag ens lyckades skriva detta!!



Kommentarer
Postat av: Sis

Spara lite god likör till mig!!
Kram Sis

2008-03-03 @ 09:19:24
Postat av: Heléne Persson

Hej! Vilken fin blogg du har. Såg att du gillade det röda armbandet. Jag har ju även "vänta barn" halsband. Kanske något för dig!
Ha det så bra! Tittar in en annan dag! Heléne

2008-03-03 @ 11:44:16
URL: http://www.studiohelene.se
Postat av: Sara

Limoncello är min mans favorit!

2008-03-03 @ 20:31:35
URL: http://piccolinas.blogspot.com
Postat av: vardagsglimt

Hoppas det känns bra med magen nu!

2008-03-05 @ 13:11:17
URL: http://www.vardagsglimt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0