Mina bloggar

Jag är (som de flesta av oss) en mång-fassetterad person och har därför ett brett utbud bland mina favorit-bloggar.
Man kan säga att jag läser olika bloggar av olika anledningar.
Jag "bloggar" sedan september 2007 och har sedan dess skapat mig en "blogg-familj".

Här kommer en kort presentation av några "systrar":

Piccolina, är en blogg jag läser dagligen p.g.a. dess vackra språk. Det är som att läsa vardags-poesi som man dessutom kan relatera till - Tack Sara!

Vardagsglimt, läses av mer eller mindre samma anledning, plus att hon är utlandssvenska som jag, vilket kan ge nya perspektiv på olika situationer.

Isa bloggar, en tuff kvinna/mamma som vågar vara sig själv och säga vad hon tycker.
Isa har dessutom barn som är lite äldre än "mina" så hon ligger steget före vad det gäller olika "faser" som de små monstren liven passerar. Utmärkt mentor för en novis.

Gioia, en hurtig (det var väl ingen förolämpning?) tonårsmamma(!) som har vissa rötter i mitt älskade Italien. Berättar om livet i en familj som håller ihop.

Nytt under solen, en utvandrad svenska i Malaga som har skriftens gåva. Hon funderar, resonerar och skriver. Många "aha-känslor" och fniss-attacker.

Mammahumlas blogg, en ung (tror jag i varje fall...), rolig, glad mamma som tar en hel del med en klackspark och kan få en att le i mjugg även de regnigaste dagarna.

Sunshine, min "adoptivdotter på distans". Jag tror vi ramlade på varandra när hon skrev ett inlägg om hur hon ogillade katter (dumma dig!) och har sedan dess haft kontakt. Helt olika liv, helt olika åldrar, helt olika livserfarenheter men ändå tror jag att vi kan peppa varandra ibland. Kram på dig gullet!


Sedan har jag några bloggar som är mode, gossip och kul - ja ni vet sånt som kan vara rent underhållande ibland.

CityCatwalk, en livsglad Göteborgs-tjej som har koll på mode, trender och lite gossip. Hon är dessutom New York-expert efter en nyligen spännande, väldokumenterad Big Apple-resa.

Livet på Stenvreten, tänk att få "följa" en flygvärdinna på hennes olika resor. Trevliga Elisabet tar oss med på jobb/shopping runt jordklotet men visar även hennes "fötterna-på-jorden-sida" med vackra foton och små berättelser från Stenvreten i Roslagen.

Miamivice, två tjejer som kommenterar de rika och berömda. Jo visst kan det bli lite mycket av det goda men ibland är de så fyndiga att jag får mig ett riktigt gott skratt - och det är ju aldrig fel!



Sedan har jag andra favoriter där jag tittar in titt som tätt men inte dagligen.



Kommentarer
Postat av: Shine

Jisses, sluta upp med dina vackra ord. Du får ju mig att snart brista ut i tårar!!!

Skrev jag verkligen att jag ogillar katter? Det har ändrats nu vettu, nu avgudar jag katt(ungar)!

2008-05-06 @ 10:57:12
URL: http://thwart.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad gullig du är!

2008-05-06 @ 21:31:39
URL: http://piccolinas.blogspot.com
Postat av: gioia

:D hahahahahah, hurtig! Jag? Hm.... men det var absolut ingen förolämpning ;-)

2008-05-07 @ 08:40:00
URL: http://gioia.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0