Orginell

Nu var det ett tag sedan jag visade upp husbygget.
Läget är:
  • allt som skulle rivas har rivits
  • allt som skulle byggas upp igen har byggts upp
  • elektrikern har avslutat första omgången
Det som är kvar är:
  • lägga "bottenskiktet" på golvet
  • lägga golvvärmen
  • beställa/montera in kamin
  • montera toaletter/handfat/badkar/dusch och sån't
  • beställa/montera kök (med diskmaskin, ugn, spis, kyl etc.)
  • lägga golv (med spots på vissa ställen)
  • montera in marmor runt fönster och dörrar
  • montera in fönster och dörrar (med tillhörande jalusier)
  • kalka väggarna
  • elektrikern ska dra ledningarna och slutföra arbetet
  • allt ska målas
SUCK!!!
Ser surt ut va?!
Tror ni att vi kan flytta in till sommaren?!?!?! Ha ha ha ha ha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoppet är visst det sista som överger en, så vi kämpar på (mot alla odds.....).

Sedan får vi inte glömma att det tillkommer vissa Bari-utflykter (IKEA!) och en flytt. Vi har tex. inga sängar och garderoben måste ju ha hyllor - annars blir det besvärligt att hänga upp galgarna....
Dessutom har Åsa Eden inte målat om soffgruppen ännu, inte klätt om dynorna, inte målat Silvias garderob.
Paniken växer i samma takt som magen.

Så här ser det i alla fall ut i dagsläget

image1223

Ps. Jag trodde att jag var orginell när jag kom på den geniala idèn med det runda fönstret i trapphuset - ni vet.....hav, torn, utsikt, båtkänsla. Jojust de'! Hörde på "Simon & Tomas" att 80% av alla svenskar som bor intill vatten har just .......ett runt fönster!!!!!!
Snacka om att vara svensk i ryggmärgen!



Kommentarer
Postat av: Sara

Ser jättefint ut!
Får vi komma och hälsa på? ;)

2008-05-14 @ 06:58:41
URL: http://piccolinas.blogspot.com
Postat av: pernilla

Såååå läckert!!! Kram /P

2008-05-14 @ 09:29:51
Postat av: Asa Eden

Sara: visst - valkomna!

Pernilla: jo, det blir nog bra var lilla stuga. Kram!!!

2008-05-14 @ 10:35:19
Postat av: Shine

Bilden ser mycket dystert ut nu men vad vacker det säkerligen kommer att bli. Woho! Glöm för bövelen inte att visa bilder när det blir klart!

(svar)
Du skriver den tiden då jämnåriga är viktiga. Jag håller fullständigt med. Har försökt se på mig själv som vuxen och seriös... "jag klarar mig själv" men innerst inne har jag behövt min klass. Jag har behövt alla småtjafs och bråk och alla underbara kramar och fina ord från dem... *snyftar hysteriskt*

2008-05-14 @ 19:35:11
URL: http://thwart.blogg.se/
Postat av: Isa

Vad fint det blir! Jättekul att få följa bygget och allt annat som händer er också förstås!

Hoppas att vädret blir fint snart igen. Här (Stockholm)har vi 6 grader idag.....brrr..Barnen vill ha vantar på dagis. I söndags var det 26 grader i skuggan och vi badade i havet. Stora kontraster..

Kram!

2008-05-14 @ 21:43:50
URL: http://isas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0