Second hand

När jag var liten kunde jag för allt i världen inte tänka mig att handla på Myrorna. Jag tyckte att det var mycket Pelle-snusk.
Nu för tiden, som ni säkert förstått, är jag en hängiven andra-hands-fantast.
Jag tror dels att vårat konsumtions-samhälle gör att mycket andra-hands-varor inte är så använda som de var när jag var knott (då var plaggen verkligen slitna) och dels att det finns en bred marknad för "vintage" som gör att utbudet är förträffligt.

Och till er som fortfarande tycker att det är Pelle-snusk: Om ni bor på hotell sover ni ju en hel natt i lakan som är använda hundratals gånger - av olika människor, och var gång ni äter på resturang äter ni ju på tallrikar som ätits på hundratals gånger - av olika människor.
Den stora skillnaden är ju dessutom att det som inhandlats tvättas/skuras/gnuggas av mig.

Länge leve andra-hands!



Kommentarer
Postat av: Shine

lärde mig tidigt att 2hand är bra, vi har inte alltid haft så mycket pengar så det var ganska givit att 2hand tyckte man om. :D

2008-05-16 @ 12:10:50
URL: http://thwart.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag har vägrat second hand väldigt länge. Tills alldeles nyligen. Nu inser jag vilka fyna man faktiskt kan göra just där!

2008-05-17 @ 09:45:50
URL: http://piccolinas.blogspot.com
Postat av: Att ha det gott

Här i huset VÄGRAR dottern 14 år allt second hand
det händer att jag lurarhenne Säger att vi fått det av någon då går det bra

2008-05-19 @ 08:36:29
URL: http://rubinen777.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0