Tokiga tider

I vår familj har vi, vad vi kan kalla "tokiga tider".
En rytm totalt olika andra familjer (kan jag slå mig i backen på!).

Mauro är morgonpigg (urk!) och smyger upp redan vid 6-tiden på natten - ibland tidigare om han ska ut och tämja vågor.
Framåt 9-tiden börjar det röra sig i sovrummet igen, då är det dax för sjusovarna Åsa och Silvia att kravla sig upp.
Vid 1-tiden slängs en stycke unge i säng igen, efter maten (ca. vid 3) ramlar Mauro ihop på soffan och undertecknad kryper ner i bingen (detta nu när jag är gravid då jag upptäckt att jag undviker illamåendet med en tupplur efter maten). Det sovs till 4-5 tiden.

På kvällarna upprepas följande procedur:
Mauro däckar på soffan vid 10-10.30 - han har då lagom fått i sig något ätbart efter jobbet (han kommer oftast hem vid 9-9.30).
Kl. 11 är det Silvias tur. Hon plockar då ihop kossan, minikossan, Fufi, Max, Grisen och Bamseboken och marcherar in i sovrummet.
Efter att ha plockat undan röran av middagen samt leksaks-kaoset har äntligen mor i huset lite "egentid". Då brukar jag varva ner med en kamomill-te, titta på TV eller blogga lite. AH!
Vid 1.30-2 tiden släcker den sista komponenten av knasiga familjen D'Andria/Eden sänglampan.
ZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzz........................

Just nu funkar detta tokiga arrangemang, men med Silvias inskolning på förskolan i september och Ivans ankomst i oktober blir det nog vissa praktiska och rent nödvandiga ändringar.



Kommentarer
Postat av: Shine

Inte undra på att din man däckar vid 10-tiden på kvällen, Upp kl. 06, jobba och sen hem. Jösses!

Det är väl skönt för dig att du får lite Åsa-tid. :) Även om det är vid 01:00 på natten. ;) Kramar till dig.

2008-05-18 @ 17:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0