Borde

Tänk vad många "borden" vi har i våra liv.
Dels våra egna men även vissa från vår omgivning.

Jag borde:
  • städa mer (Mauro, svärmor)
  • pensionsspara
  • motinera mer (Mauro)
  • blogga mera
  • sköta om min hy, mina naglar, mitt hår (Jenny)
  • måla mer tavlor (mamma, syrran, vissa vänner)
  • kela mer med Pepe (Pepe)
  • ringa min mormor oftare
  • hälsa på Mauros morföräldrar oftare
  • spendera mindre pengar (Mauro)
  • ha mera tålamod
  • prata mer svenska med Silvia (Wenche)
  • variera min matlagning

Ordet "borde" finns inte med i Wikipedia (är det någon som har lust....?)

Kommentarer
Postat av: pernilla

Du glömde"ringa oftare till Pernilla" på bordelistan!

Skämt å sido, pratar du inte BARA svenska med Silvia??!¨Tänk vad hon kommer att uppskatta att ha två språk när hon växer upp. PS. Partajade med din gamla polare Carina i helgen! Puss puss!

2008-11-24 @ 11:49:42
Postat av: Asa Eden

Ska ringa(men da borde jag vara pa din borde-lista ocksa!).

Nej, jag pratar inte bara svenska med Silvia. Av olika anledningar. BORDE battra mig.

Puss & kram!

Ps. jag har "hittat" Martin Larsson! Kommer du ihag?

2008-11-24 @ 12:46:06
URL: http://silvia.blogg.se/
Postat av: shine

Lust. haha. Den vad bra. ^^,

2008-11-24 @ 14:35:54
URL: http://thwart.blogg.se/
Postat av: Jenny

Def "borde": ett verb som används friskt av gemene man för att få oss (själva oftast) att må lite sämre, öka på all samvetskval (sånt kan man väl aldrig få för mycket av? not), helt utan någon som helst egentlig nytta. Vissa kloka människor menar att "borde" BÖR och KAN i ALLA sammanhang ersättas av "vill"

2008-11-25 @ 12:06:41
Postat av: Kicki

Ja tänk... Men å andra sidan så händer det inget allvarligt om man INTE gör det man borde.

Gör det du BEHÖVER istället och bara det du BEHÖVER just nu...altt annat kan vänta.

Ha en bra dag.

TOKSÖTA barn du har.

2008-11-25 @ 18:08:04
URL: http://njutavlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0