Full rulle

Hur gör ni "hurtiga flerbarnsmammor"?!
Hur hinner ni?!
Hur orkar ni?!
Jag tycker att jag ammar 95 % av tiden, resten går åt att handla, laga mat, diska, stryka, plocka undan, bada barn, byta blöjor, tvätta, bädda o.s.v.  o.s.v.
Efter hur lång tid kommer man in i rutinerna och klarar av att ta en promenad eller att blogga?!
Nu spänner brösten igen så Ivan vaknar väl vilken sekund som hellst och vill haka sig fast vid mjölkfabriken.

Ps. min pappa med  fru har kommit hit och det är SÅ SKÖNT att ha lite hjälp i vardagen - SÅ SKÖNT.
Ups, nu vaknade min lilla "Tin-tin" - arrivederci!



Kommentarer
Postat av: Kicki

På något sätt så infinner sig en rutin, vardag, harmoni eller vad man ska kalla det ganska snart.I alla fall blev det så för mig. Mina tre små, som är stora nu, är ju ändå rätt så tätt födda. Vi lyckades med tre barn inom loppet av 4 1/2 år och det var inga problem :-)

Ta det för vad det är. släpp alla krav. Njut av livet, det går så fort.

2008-10-17 @ 21:25:33
URL: http://njutavlivet.blogg.se/
Postat av: Isa

Medan Gustav var riktigt liten lät jag disk, bäddning och städning vänta tills sambon kom hem. Det är mer än ett heltidsjobb att ta hand om två små barn, varav en nyfödd, och det viktigaste är att mamma orkar ta hand om barnen tycker jag.



Så småningom blir pauserna mellan ammning och blöjbyten allt längre och då hinner man lite mer. Det kommer vartefter. Ta för guds skull inte på dig ALLT hemarbete! Vi lagade mat och fryste in på helgerna i början. SÅ skönt att kunna plocka fram middagen ur frysen och bara värma vissa dagar!



För övrigt så måste jag säga at Ivan är så söt att man bara ...åhhhhh!!!! Underbart söt bebis, som har en lika söt storasyster!



Stor kram!

2008-10-18 @ 08:42:50
URL: http://isas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0