Klago klago klago

Gårdagens bröllop var en total nitlott.
Sååå tråkigt.
Dessutom gick mina skor sönder i kyrkan så jag var tvungen att (med Mauros skor på fötterna!!) springa in i diverse skoaffärer i Lecce för att köpa nya pjuck, så där hysteriskt.

När min pappa ringde mig i morse drog jag hela storyn och han sa att han tyckte att jag ALLTID var arg på något.
Hmmm.......är det så eller blir det sådant man berättar???

Jag ska därför berätta gårdagens strapetser ur ett prisma av ståndpunkter!

Jag började dagen med marknaden där jag gjorde många fynd. Bland annat en superfin topp i shiffong med brodyr och pärlor som jag genast fixade till och tvättade (second-hand) för att sedan ta på mig. BRA!

Vi kom iväg till kyrkan lagom till de nygifta var just det - nygifta. Vi "slapp" på så vis ca. 45 min av mässan. BRA!

Mina skor pajade. ILLA!

Mina svärföräldrar kom på den förträffliga/dumma idèn att innan bröllopsfesten åka förbi en skoaffär för att köpa nya skodon. Det låter kanske bra men kruxet är det att i Italien har vi inte "Din Sko" eller "Wedins" med hyggliga skor till hyggliga priser.
Resultatet blev att jag provade circa 25 olika (fula) skor som kostade runt 600-700 kr. alltmedans Mauro väntade, parkerad mitt i gatan (och barfota!) med Silvia och Ivan som, som tur var, lekte. Svärmor som skakade på huvudet för var provad sko och föreslog hela tiden att vi skulle gå till MaxMara och handla istället (där skorna kostar runt 3000 kr. - mitt VISA-kort rodnade!) TICK TACK TICK TACK!!! l Längre ner på den trafikerade gatan i centrala Lecce satt svärfar och väntade i sin bil. TICK TACK TICK TACK!!! PANIK!!!
Trots den pressade situationen ville jag ju inte spendera massor av pengar på ett par skor som jag sedan aldrig vill använda.
Till slut fick svärmor sin vilja igen till hälften och vi gick till en dyrare affär - dock ej MaxMara.
Där hittade jag ett par SUPER-fina syrenlila pumps till överkomligt pris, 99 euro (cirka tusen kronor), som de TYVÄRR inte hade i min storlek (jag ståtar numera med "nätta" 41!) SNYFT! Jag fick hålla till godo med den svarta varianten. ILLA!

När vi äntligen kom fram till resturangen (vrålhungriga) fick vi snällt vänta eftersom brudparet fortfarande poserade för bröllopsfotografen. Jag var vid det här laget RIKTIGT sur och mina fötter värkte. ILLA!

Antipasti vid poolen. Jag bara ÄLSKAR antipasti. Massor med gott: lax, bläckfisks-sallad, skinka, mer lax, räkor, ostar ja you name it!!! Normala människor äter väl en assiett med antipasti medans Åsa lassar 5 assietter FULLA med godsaker. BRA!

Sedan var det dax att gå in i själva resturangen för själva middagen - klockan var nu runt 23. Lite väl sent om ni frågar mig. ILLA!

Bordsplacering. Vem tror ni hamnade vid det förbaskade bordet brevid den skråliga orkestern?! Där man inte kan konversera och där barnen får tinnituss!! ILLA!

Vid det här laget var jag så sur att sur mjölk är söt om man jämför!

Lång, tråkig middag. ILLA!

Kuvert med "present" - 3000 kr. ILLA!

Klockan 2 smet vi. Klockan 3 låg vi till sängs. BRA!





Kommentarer
Postat av: Isa

Jag förstår dig, det där lät inte som något superduperroligt bröllop.. Och det där med skorna, gaaah! Inte värkldens bästa utgångsläge med två barn, svärmor och stressad svärfar i bilen utanför när man ska tokleta efter skor. Jag blev stressad bara jag läste.



Men nu är det över och förhoppningsvis väntar en lugn och skön måndag!



Kram!

2009-06-08 @ 09:28:49
URL: http://isas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0