Värdinna

Jag gillar att bjuda hem vänner på middag.
Extra kul om de har barn nuförtiden.
Jag tycker om att småprata över en drink o lite snacks vid min stora marmorbänk medans jag donar med det sista.
Det är kul att duka fint och tända ljus.
Nutidens motsvarighet till att stå i rampljuset.

Nu ska jag berätta om lördagens middag.
Med 2 gaaalna barn flängde jag runt i byns mataffär, köttaffär och brödaffär vid 19-tiden. Eftersom jag inte hade NÅGON fantasi bidde menyn blandat grillat och sallader. Mauro hade åkt iväg och surfat......
Vi kom båda hem runt klockan 8 - Mauro blöt och jag svettig.
Mauro duschar, jag fixar käk till Ivan, Mauro matar Ivan, jag börjar i köket, Francesca ringer och föreslår resturangbesök, jag bjuder in dem också, svetten rinner, sallad tvättas, gäster doppar in, grillen saknas, Mauro och Massimo åker och hämtar grill, värdinnan trinkar, gästerna dukar, grillen anländer, köttet grillas, ungar busar, myggor dödas o.s.v.  o.s.v.
Vi hade supertrevligt och barnen störtkul MEN kolla in korten på den HEMSKA värdinnan!!!
Jag ser ut som psyko - en svettig, utmattad, osminkad psyko!
(det var i alle fall en Prada t-shirt!!!! he he he.......)



Nästa gång SKA JAG organisera mig i tid, duscha, raka benen, svida om, sminka mig, föna håret och ta emot gästerna på verandan, lugnt läppjande på en paraply-drink!
Catering?!?!
Nanny?!?!




Kommentarer
Postat av: pernilla

Jag känner igen mig såååå väl. Men fredagen den 3 juli ska vi både ha rakade ben och vara ombytta OCH BESTÄLLA mat,

What about sushi och champagne? Puss, jag längtar/P

2009-06-24 @ 14:41:31
Postat av: Karro

Man kan inte hinna med allt. Smakade maten gott? Hade ni trevligt? Det är väl egentligen huvudsaken.

Hoppas ni får en fin semester i Sverige förresten!!

2009-06-24 @ 16:05:42
URL: http://karropakreta.blogspot.com
Postat av: Asa Eden

Pernilla: Later toppentoppen!! Jag ska t.o.m. mala tanaglarna kvallen till ara!!!

Karro: Jovisst, kvallen var jattetrevlig och gasterna nagra av vara trevligaste vanner (vars dotter ar "bastis" med Silvia), men hur f-n ser jag ut?!?! Jag kan ju fa vem som hellst att tappa aptiten! ;D

2009-06-24 @ 17:16:26
URL: http://silvia.blogg.se/
Postat av: Åsa

Du är ju smal iallafall !!! jag tycker du ser ser naturligt vacker ut. Kram

2009-06-24 @ 22:46:20
Postat av: Isa

Jag känner igen mig!! Svetten lackandes och ståendes i badrummet och paniksminkar mig när gästerna kommer.. Jag blir gaaalen varje gång och lovar mig själv att nästa gång....DÅ! :-)



Viktigast att ni fick det trevligt till slut!



Nu ska jag ta mina småttingar och åka till ett köpcentrum. Klantskallen Isa solade lite för mycket igår på stranden i ren lycka över sommaren som äntligen kommit. Är röd som en kräfta, inte snyggt alls. Tur att barnen smörjdes in noga i alla fall, de tycker mamma är trååååkig som inte vill till stranden idag också men vi får ta det imorgon.



Kram och trevlig resa!

2009-06-25 @ 08:16:02
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: elisabet

Låter precis som hos oss, jag har inte ens barn och är ändå alltid svettig, full med matspill, lite halvfull och i svettiga gamla kläder när gästerna kommer, fast det är ju oftast kul ändå och min psychoversion vet alla hur den ser ut redan så jag orkar inte skämmas ens. Hoppas Sverigetrippen blir lyckad!

2009-06-26 @ 20:55:14
URL: http://stenvreten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0