Onsdag

Onsdag morgon och Silvia ylar som en stucken get.
Samma procedur varje morgon.....
Ivan och jag har sovit lite illa i natt eftersom Tintins näsa är täppt.
Efter morgonkaffet framför morgonteven med morgonammning somnar lillkillen in på sofflocket och mamma Åsa börjar roa sig:
Undanplockning (undrar hur många timmar, dagar, veckor av mitt liv som tillägnas denna syssla?)
Hopsamling av allsköns tvätt utspridd i huset därpå tvättsortering och tvätt.
Golvtorkning (någon (?) har spillt päronjuice som blivit kringdraget som klisterfläckar i huset!!!)
Igen - garderobsdykning. Sortera: växt ur, ge bort, spara som minne, spara till Ivan.
Nu - datapaus (golvet måste torka innan jag kan passera.....)
Sedan:
Snabbdusch.
Hänga tvätt.
Rensning av småbroccoli till lunchen.
Åka och handla.
Åka med Mauro till polisen för att fixa Ivans pass.
Åka till Mauros mormor som är sängliggandes efter pladask-fall med brutet lårbenshals.

Pust, jag får väl se vad som hinns.
Hur gör ni, ni som jobbar?!?!
Fattar inte.

Idag skiner solen och på eftermiddagen kommer Wenche, Vanessa och Valerie hit på fika.
Om en vecka kommer mamsen!!!

Ha en bra dag!!!





Kommentarer
Postat av: Isa

De som jobbar (jag pluggar ju, och borde inte röra en pinal här hemma på dagarna men..) sänker kraven rejält eller kollapsar förr eller senare..



Jag avskyr verkligen också allt plockande men en vacker dag kommer jag nog att längta efter alla dessa barnkläder, leksaker och halvätna mackor utsprida på golvet som ett vackert (???) mönster. :-)



Hoppas att ni får sova bättre inatt!



Kram

Isa

2009-03-18 @ 12:51:26
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag bryter ihop av allt ibland. Tiden räcker inte till. Nu har jag ju ändå fördelen att frilanska och kunna styra min tid lite själv, men å andra sidan måste jag jobba som en galning för att inte "försvinna" i min bransch. Och tre barn, ett hem, man, vänner, familj och allt annat i livet gör att det blir lite för mycket ibland.

2009-03-18 @ 21:16:06
URL: http://viamessina.blogspot.com
Postat av: Asa Eden

Isa: jo, man far val forsoka se tjusningen i det. Tank om man inte hade nagon att plocka efter!



Sara: du ar verkligen inte ensam om att bryta ihop ibland!

2009-03-19 @ 13:37:49
URL: http://silvia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0