Vart tog den stygga lilla loppan vägen?!

För att äntligen få bukt på lopp-problemet på skolan, kom barnläkaren dit för att titta igenom huvudet på samtliga i jakt på ohyra.
Endast ett barn i Silvias klass hade lopp-ägg i huvudet.
Silvia.
Shit, shit, shit!!!

Jag var iväg igår kväll (ringde faktiskt barnvakt) och köpte medicin och storhandlade. Nu har jag isolerat mig här hemma och har lopp-jakt.
Jag har försökt att individuera de små äckliga krypen, men hur fanken kan man skilja mjäll från mjäll?!
Lösningen blir således att kurera ALLA i familjen, tvätta ALLA  kläder, tyger & lakan och skura ALLA golv.
Shit, shit, shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit!!!!

Har klippt av en bit hår på Silvia och hon var jätteduktig på att sitta stilla under hela behandlingen trots att hon är håröm.
2 kinder-ägg bidde det.
Jag är helt slut.
Utpumpad.
Tvättmaskinen går fortfarande varm och jag lär väl få hänga tvätt till fram på småtimmarna.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0