Nu...

...har jag äntligen fått iväg Mauro och Silvia.
Torsdag-morgon är ett virrvarr i familjen D'Andria/Eden.
Mauro skall duschas, rakas, strykas, kläs i kostym och skickas iväg till jobbet (på torsdagar far han iväg på jobb med sin pappa).
Silvia ska "packa väskan" och forslas iväg tillsammans med fars-gubben sin för att umgås hela dagen med farmor Emilia.
Mitt i alltihopa ska lill-Ivan ammas och bytas och jag själv ska trinka kaffe.
Allt detta medans de ringer från kontoret circa 100 gånger med 100 olika problem som Mauro måste lösa omedelbart bums, och svärmora som ringer på andra linjen och undrar varför de dröjer.
Dessutom smiter Briciola.
Snacka om att pilla tillbaka tandkrämen in i tuben!
Jag har dessutom ringt mekanikern om diskmaskinen som pajat - snyft! Jag som har vant mig av med handdisk.
NU ska jag klä på mig och åka på marknad - i solskenet!
JIHU!!!




Kommentarer
Postat av: Terese

Ser fram emot att se fynden är senare...

2009-05-14 @ 13:45:14
Postat av: Asa Eden

Inte sa mycket att visa upp. En linneskjorta till mig och lite klader till kidsen!

2009-05-14 @ 16:30:20
URL: http://silvia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0