Stånk & stön

Idag har jag haft byggjobbare här (och nej, ack nej, det var inte han killen i coca-cola-reklamen som kommer inglidande på kontoret i bar överkropp - det var nog hans farfar).
De var tvugna att såga bort en bit på pelaren i köket eftersom skit-gubbarna som gjort vårat kök tydligen mätt fel. Denna felmätning har haft som konsekvens att diskmaskinen stått snett och inte varit fastsatt, p.g.a. detta har den "promenerat" och ställts rätt, promenerat och ställts rätt, promenerat och ställt rätt ända tills låsmekanismen i luckan pajade.
Nu ska de komma hit och fixa luckan så därför var det nu dax att lösa problemet en gång för alla.
Vi flyttade möbler, täckte med plast och stängde dörrar, men det är vitt pulver överallt ändå.
Så här såg det ut.



Nu har jag sopat, tagit bort plastskynken, dammtorkat och dammsugit.
Stackars Åsa, ta dig en kopp kaffe och blogga lite!
Mina småkryp är iväglämnade till svärmor där vi också fick oss lunch, det gick ju inte ens att laga mat här.
Nu ska jag torka golv, duscha och pick up my sweethearts!

Hmmmm........när allt är undanplockat slår det mig vad jag är minimalisk, jag får en kick när ytorna är fria. Synd att det inte funkar så där till 100 % i praktiken med 2 små och en karl (den sistnämnde är den som stökar till mest!).
Att ha hantverkare hemma är trots allt ett nödvändigt ont, nu slänger jag ALLT!!!!






Kommentarer
Postat av: Katarina

2 små?

2009-05-27 @ 19:51:20
URL: http://njutavlivet.blogg.se/
Postat av: Asa Eden

Ivan & Silvia

2009-05-27 @ 20:12:00
URL: http://silvia.blogg.se/
Postat av: Katarina

Hej och NEJ!! Jag har inte missat det. Men mitt i min förvirring idag så fick jag för mig att jag svarade på min jobbar kompis blogg och hon har ett barn.. så du när jag såg din kommentar på mi blogg så fattade jag noll..Åsa 2st vad då?



Självklart vet jag att du har två. Jag vet vad de heter, jag vet hur de ser ut.Ljuvliga.

Jag skyller på en avblåst gastroskopi och en besviken Katarina som skulle sovit istället för att hoppa mellan bloggar.



FÖRLÅT!!

Kramar till dig och de små ljuvliga ;-)

Och en liten till snygga mannen M.

2009-05-27 @ 22:02:24
URL: http://njutavlivet.blogg.se/
Postat av: Isa

Haha, vad jag skrattade åt din "besvikelse" över att Colamannens farfar kom och roddade i ert kök! Hoppas att allt blev bra och att diskmaskinen står där den ska nu. SÅ jobbigt med hantverkare hemma men gör de bara det de ska så kan det ju vara värt det, eller hur!?



Kram från ett regnigt 12 grader varmt (kallt..) Stockholm!

2009-05-28 @ 09:43:25
URL: http://isas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0