Fortfarande hemma

Barnen är krassliga.
Ivan var så rosslig i natt att min skönhetssömt uteblev - med andra ord är jag inte lika snygg som vanligt idag!
Silvia har ett virus i munnen som vi försöker kurera med diverse "tvättar" och munsköljning med medicin. Hon är duktig och tapper, gapar stort och säger "aaaaa".
Tur för oss att barnläkaren i byn är (förutom att han är bra!) en farbror till Mauro och inte tar betalt, annars skulle jag få knäcka extra på nätterna.
(Den allmäna barnläkaren i byn har väntrummet fullt med snörvlande ungar med deras mammor som nyser en rakt i ansiktet, plus att mitt förtroende för henne inte är lika stort. Annars är besöken där gratis medans privatläkaren kostar runt 1000 kr.)
Vi struttar runt i pjamas och leker/plockar undan.
Vädret är efter gårdagens spö-regn-skurar soligt igen.
I morgon kommer Wenche hit och gör mig sällskap på marknaden (om jag kan skicka Silvia till skolan och leja bort Ivan till svärmor).
Hoppas
, jag får genast lappsjuka av att vara instängd.
Igår kväll pratade jag 45 minuter med min long lost darling Steffi på telefonen. Tänk att man kan återfinna en kär vän efter 15 års borttappande och återuppta kontakten!!! FANTASTISKT!!! (Tack "Voip" för fantastiskt låga telefonkostnader)
Hoppsan, jag som bara skulle kolla upp recept med blomkål....och här fastnade jag!!!
So long!!!



Kommentarer
Postat av: Isa

Jobbigt med sjuka barn men förhoppningsvis mår de bättre redan imorgon! Vilken duktig tjej du har som gurglar och tar medicin, inte alla som gör det utan kamp!



Här flög snön utanför fönstret för en stund sen men det kom visst av sig. Runt nollan ute, för första gången i höst. Så nu är det bara att dra på sig mameluckerna och se glad ut! ;-)



Kram!!

2009-11-04 @ 13:48:42
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: Steffi

Kära Åsa-Darling!!



Är det verkligen så länge sedan?! Time flies… Känns inte så länge sedan ändå.

Super-duper-roligt att höra din ljuva stamma igen. Himla fantastiskt!!

Forever grateful, tack så mycket till voip & till dig.



Hoppas att ni får hålla er friska allihopa.



Puss

2009-11-07 @ 00:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0