Oh what a wonderful day!!!

Efter flera dagars hemma-varande med diverse sjuka barn och en kraftigt växande lappsjuka, skjutsades imorse Silvia till skolan och Ivan till svärmora.
Förträffliga Wenche kom hit från Lecce och vi gick på marknaden, smått snattrandes på svenska och totalt barnlösa.
Efter marknaden åkte vi hem och tog med oss jyckarna på en prommis, för att arbeta upp lite aptit.
Måååånga, låååånga diskusioner om för och nackdelar med att leva i Italien bidde det.

Sedan blev det lunch hos "Nunzia", pasta med havets frukter - gudagott!  
Nu har jag hämtat upp min dotter på skolan och vi tänker siesta lite. Ikväll ska hon nämligen lämnas in hos svärmora hon med. Mauro och jag ska tillsammans med Giuliana och Massimo åka in till Lecce för att gå på sushiresturang!!!
WOW vilken känsla!
Första gången sedan Silvia föddes som vi går ut utan barn!!!
Ingen disk idag.
Ingen matlagning idag.
Ingen dammsugning idag.
Vilken fin dag idag.





Kommentarer
Postat av: Humla

Mmmm, vilken lyx! Njut som sjutton! Här firar vi snart tioårig bröllopsdag (hur det nu gick till?) och ska väl hitta på något barnfritt mys vi med... någon skumpa lär det tyvärr inte bli eftersom jag kommer att vara i åttonde månaden! ;-D

2009-11-05 @ 19:12:50
URL: http://mammahumla.blogg.se/
Postat av: Isa

Gud så underbart!!!! Njuuut, njuuut njuuut!! Vi kommer också vädligt sällan iväg på tu man hand tyvärr. Men när det väl händer lever man länge på det.



2009-11-05 @ 19:20:57
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: Isa

Vad hände med min kommentar?!



Hur som helst måste det vara jätteskönt med en svensk vän att kunna vädra sina tankar med när man bor utomlands. Ni verkar ha haft en helt perfekt dag tillsammans!



Och kvällen blir nog inte så pjåkig den heller! ;-) Njuut och spara den i en liten ask att ta fram när förkylningarna haglar och regnet öser ner.



Kram!

2009-11-05 @ 19:23:12
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: Angelica

Det ar du val vard!

2009-11-05 @ 23:00:37
Postat av: Asa Eden

Tack raringar!!!!

Det var supermysigt men jag maste erkanna att jag sneglade lite pa klockan och undrade hur de hade det.

2009-11-06 @ 10:23:59
URL: http://silvia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0