Semester?







Nu gott folk måste jag göra lite reklam!
Inte för att det är min plikt utan helt sonika av den anledningen att jag vill det.
Våra kära vänner Francesca och Maurizio köpte för ett år sedan, tillsammans med ett annat par, några små lägenheter i en stad som heter "Specchia". De har nu restaurerat dessa, inrett dem i antik men sparsmakad, fräsch stil och hyr nu ut dessa "små" oaser.
Alla 4 lägenheter ligger runt en innegård där det på sommaren finns utemöbler med parasoll. Det finns dubbelsängar/bäddsoffa (i den minsta), TV, kök, fräscha badrum och massor av karisma!
Lägenheten "Patrizia", en trappa upp, har dessutom tillgång till en tak-terass som har utsikt som lämnar en andlös.
Själva staden Specchia är en medeltida stad med ca.5000 invånare belägen på en kulle - därav den fantastiska utsikten. Den är tillsammans med Otranto utsedd till de vackraste städerna i "Salento" (den nedre delen av Apulien).
Har nu lust att se något annat än charter (inget fel i charter!), få en kulturell kick i en del av världen där tiden delvis stått stilla, äta utsökt mat, strosa i gränder, njuta av syditaliens skimmrande böljor och kanske kuska runt längs en medelhavskust som har massor att erbjuda - är detta ett perfekt alternativ. Ryan flyger (med byte i Bergamo eller London) ända ner till Brindisi så det behöver ju inte bli så dyrt heller.

Den stora pilen visar Specchia, den lilla pilen visar Otranto.

Jag har ju inte så stor läskrets, men till er kära bloggare som tittar in - PASSA PAROLA!! (=skicka ordet vidare!)
Just nu har jag inte deras site-adress, kommer att lägga till den senare.
Jag kan medla vid eventuellt intresse.
Ha en bra dag!!!




Kommentarer
Postat av: Isa

Låter väldigt intressant!! Som jag längtar till Italien, där jag aldrig har varit!! Det är inte aktuellt just nu men jag ska spara alla uppgifter och återkommer gärna längre fram.



Det ser jättefint ut!



Ha en bra tisdag! Här regnar det och är 6 grader varmt, mörkt!! :-(

2009-11-17 @ 09:10:38
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: annica

tack tack=)

2009-11-17 @ 21:03:57
URL: http://annicaomoa.blogg.se/
Postat av: annica

tack tack=)

2009-11-17 @ 21:04:13
URL: http://annicaomoa.blogg.se/
Postat av: Kristina

Hej! Hittade "lägenheter att hyra" i din blogg. Är det något som fortfarande består så vore jag jätteintresserad.

2010-07-08 @ 16:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0