Smakråd tack

Som jag säkerligen redan berättat är vi bjudna på 2 (sabla!) bröllop snart.
Förutom problemet med presenten (man ger pengar - 3000 kr. åtminstonde) återstår problemet - "vad sjutton ska jag ha på mig?"
Jag har så gott som bestämt mig, men det kan ju vara kul att höra eran åsikt.


Stass 1.

Tunikan kommer från "Stella McCartney" for H&M och är i mjukaste siden. Aldrig använd, hänger och väntar i garderoben sedan 3 år tillbaka. Byxorna (hysteriska) är marknadsfynd som jag störtdiggar. Modell: cigarett.
Tänkte ha denna stass på det första bröllopet - en kusse till Mauro.
Skor måste inhandlas - brons?

Stass 2.

Klänning från H&M (♥!)  - jag köpte den på superrea för 6 år sedan (124,50:-) och den sitter som skuren. Enda problemet är solbrännan. Den fattas. Hmmmmm. Sjalen är jättefin i massor med färger, specialinhandlad till just denna klänning. Redan använd på två bröllop.
Tänkte ha den på min kompis Francescas bröllop den 3:e oktober.
Skor måste inhandlas - brons skulle passa fint även här.

Alt. 1.

Lång snäv mörkgrå klänning som har ett fint fall. Här måste dock accessoarer inhandlas (och skor), Något färggrant som lyser upp. Lite i tveksammaste laget eftersom svart och hellångt är lite halvförbjudet på dagsbröllop här - fast den är grå.

Alt. 2.

Svart kort kjol med fantastiskt sömnadskonst. Till detta behövs något enkelt t.ex. en enkel guldig top med 1/2 ärm.
Svart skor finnes.

Alt. 3.

Min älskade byxkjol (love it or hate it!) med en enkel blus. Kanske lite kypare?!
Som sagt var, svarta skor finnes.

Nå vad tycker ni?





Kommentarer
Postat av: Sis

Gillar den första outfiten med de hysteriska byxorna. Den är UNDERBAR!!!! Skulle passa bra med ett par enkla skor till den. Gillar idén med brons skor. Vet att du bara ääälllsskaaaaaarrrrr den turkosa klänningen, och den klär dig oxå. Den är ett säkert kort. Kram Sis

2009-09-16 @ 19:46:26
Postat av: Sara

Nummer 2! Klänningen är jättefin och sjalen är ju alldeles, alldeles underbar. Vill ha! :)

2009-09-17 @ 09:34:42
Postat av: Isa

Allt är fint men jag tycker att den turkosa klänningen är superfin! Sjalen till den är ju perfekt! Sen tycker jag att kjolen emd sömnadskonsten är jättefin också. Snyggt med den guldiga toppen till!



Jag förstår att det känns lite "mastigt" med bröllop om om det förväntas tre tusen spänn till varje par i present..pust! Men kul med fest ändå, vill också gå på bröllop!



Kram

2009-09-17 @ 10:49:54
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: Isa

Kom på en sak till, angående din kommentar i min blogg om bilkörning i rondell. Du beskrev så kul hur Silvia och du satt och gastade åt alla tokdårar som inte kan köra. :-)



När Ellen var ungefär 1 1/2 år råkade jag av misstag hamna vid Fridhemsplan i rusningstrafik. Jag kör sällan i stan och kust då var mitt körkort ganska nytt och jag var höggravid med massor av hormoner som rusade runt i kroppen.



Jag släppte väl kanske en och annan svordom över mina läppar men försökte hålla mig lugn fast jag kokade inombords av både stress och panik.



Då hör jag från baksätet en liten späd stämma;



"Jäääla pucko!!!!"



Ellen. Min dotter. 1 1/2 år....:-)

2009-09-17 @ 14:03:10
URL: http://isas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0