Marmor och farfar

Igår var vi och tittade på marmor för våran trapp.
Jag for iväg fullt övertygad om Carrara-marmor, vit med grå strimmor - enkelt och ljust, men blev helt, totalt förhäxad av en underbar grön(!) indisk marmor som skrek ÅSA!!!!!!
Svart marmor är också snyggt, men eftersom svarta golv är "inne" just nu är jag lite rädd att man kommer tröttna på den om några år - dessutom kommer man kunna avgöra "Ah, ni renoverade huset 2010?!"
Vi har tagit hem några bitar och funderar.





Trappen i fråga ser ut så här i dagsläget.



Vi kommer antagligen ha glas-räcke p.g.a. klätter-risk.
Trappen är ljus, kortet är taget i går kväll eftersom jag var "tvungen" att leka med photoshop.
Hmmmmmmmmm..........funderar.



Kommentarer
Postat av: Biggan

Jag vet varför du gillar den gröna!!! Den ser ut som ett flygfoto över Sverige!!! Vore häftig i trappen!!!

2010-04-29 @ 12:35:46
Postat av: Tina

Vilken bra rubriksättare du är Åsa. Du är duktig att skriva, vilket superjobb du gör med bloggen. Det är så enkelt att bara läsa utan att kommentera dock, förlåt. Jag tycker om det gröna, det djupa hjärtats färg.

2010-04-29 @ 23:41:11
Postat av: Isa

Den gröna är helt fantastisk! Har aldrig sett det förut men fastnade också för det direkt. Svart är också snyggt men ska jag vara tråkigt praktisk så syns ju minsta lilla torkade lerklick så för mig hade det gått bort även om det är jättesnyggt det också.



Trevlig helg och kram!

2010-04-30 @ 06:40:33
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: Asa Eden

Ah jag tackar jag!

Jag haller med er, den grona AR underbar. MEN, vi har nu pratat med varan "projektledare" och hon sager att vi ska undvika hal marmor. Hon sager att det finns vissa stenar som man kan behandla sa att de inte ar hala. Da faller tyvarr den grona bort. Vi ska nog tillbaka nasta vecka och ta en andra titt.

Under tiden har vi fatt prisforslag pa racket runt verandan - och man kan knappt halla sig for skratt - 48000 kr + moms. Jo jag tackar jag!!!!

2010-05-02 @ 00:09:20
URL: http://silvia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0