Driftkucku

Min svärfar sa: Håll er redo för att åka till fjällen.
Alltid redo, tänkte jag.
Sedan kom jag på att "vad fasiken ska jag ha på mig?!, och Mauro?!, och ungarna?!"
Om vi tar på oss våra gamla skid-kläder kommer nog någon fånga in oss med håv och ställa upp oss som "80-talare" på något skid-museum!!!
Det bidde en sväng till marknaden.
Nu är dock frågan: Vad 17 har folk på sig i skidbacken nuförtiden?!
Jag sökte, jag rafsade, jag matchade (så gott det nu gick.....), jag ryckte, jag handlade.
Vi kommer säkerligen bli backarnas driftkucku, men vem bryr sig egentligen.
Vi får väl åka fort, fort, fort så hinner ingen se vad vi har på oss!!

Till Mauro: 40+80 kr.
Till mig:    30+80 kr.
Till Ivan:   10 kr.

Jag får leta vidare nästa vecka.

Sedan blev det en klänning till miiiiiig: 50 kr., boots till Elisabeth: 30 kr. och lite annat "tjafs" som jag inte tänker visa (skjortor till Mauro - I.K. -tröjor till Ivan och skor till Silvia).







Kommentarer
Postat av: Sis

Vill oxå ha såna stövlar!!!! Var på loppis idag & fyndade till mig & Henrik. Till mig blev det en grå stickad klänning 15 kr. Till Henrik: svart Diesel huvtröja 20 kr & Peak Performance slipover i beige 40 kr. Känner mig faktiskt ganska nöjd med det. Nu ska jag kolla på den tredje uttagningen till Melodifestivalen. Kram Sis

2010-02-20 @ 20:01:37
Postat av: Isa

Jättefina kläder och skor!!Själv har jag någon gammal 80-talshistoria som hänger i källaren. Svindyr när det begv sig men inte särksilt het idag..



Kram!

2010-02-23 @ 14:05:51
URL: http://isas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0