Torsdagen den 11 februari 2010

For upp, klädde på mig och barnen, drack en kopp kaffe och vinkade av Silvia & pappa Mauro som åkte till skolan/jobbet.
Stuvade in vagnen/Ivan i bilen och braschade iväg till marknaden. Handlade.
Träffade på en väninna och hennes mamma, kaffestund på fik inpå havet som var argt idag.
Därpå åkte jag till Torre Lapillo, till en stor affär med byggmaterial, inhandlade lite grejer.
Francesca ringde. Kaffe hemma hos henne. Ivan dansade till MTV.
På hemvägen ringde jag till Mauros moster för att berätta om jeansen jag köpt till henne och kom då på att jag sett en tröja som jag tänkte köpa till henne på marknaden men glömt bort. Tillbaka till marknaden för att leta reda på tröjan. Köpte den. Hittade även en Spiderman-dräkt till Silvia (med muskler!!) och en tröja till mig.
Hem.
Diskade, tvättade Spiderman-dräkten, lagade lasagne till mig och Mauro samt köttbullar till Ivan. Pratade i telefon med Monica och bäddade sängarna och plockade undan i allmänhet. Mauro kom hem, stuvade in surfbrädorna i bilen och åkte iväg.
Åt spenat och några köttbullar.
Klädde på Ivan och åkte för att hämta Silvia på skolan. Skjutsade hem Maria Teresa och hennes mormor från skolan.
Elena och Marco Flavio kom. Kokade kaffe. Barnen lekte.
En frusen Mauro ringde på vägen hem. Tände eld i brasan och värmde på lasagnen i ugnen. Dukade för min frusne hjälte intill brasan.
Vinkade av våra gäster och lagade kvällsmat åt barnen. Panerad kyckling, frittata åt Silvia. Pasta med Philadelphiaost åt Ivan. Dukade undan, diskade av.
Förberedde Silvia för natten. Lade henne.
Fixade mat till Mauro och mig. Åt.
Pjamas på Ivan. Flaska med mjölk, honung och Bisolvon. Säng.
Dukade av, diskade, plockade undan.
Plockade fram kläder till Silvia inför morgondagen.
Matade hundarna och släppte ut katterna.
Tittade på TV.
Borstar nu tänderna.




Kommentarer
Postat av: Bettan

Det var en ordentlig verksamhetsanalys, hade det varit ett riktigt arbete så hade ni säker varit tre personer som delade på alla dessa sysslor.... Känns som jag måste ta rast nu.... kram Bettan

2010-02-12 @ 08:39:31
Postat av: Isa

Herregud, vilken dag! Som Bettan skrev, hade det varit en arbetsplats hade minst 3 per varit delaktiga i allt detta som du klarar själv, superwoman!!



Jag är imponerad!!



Kram och trevlig helg!

2010-02-12 @ 10:23:23
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: Asa Eden

Uj uj uj sa ni sager flickor!

Det var ju en rolig dag - bara trevliga saker att gora. Shopping och fika - jabbadabbadoo! Det kommer tyvarr surt efter....idag ar det dammsugning och golvtorkning som galler......

Kramar till er!!!

2010-02-12 @ 11:31:31
URL: http://silvia.blogg.se/
Postat av: Biggan

Jag säger bara en sak: PUST !!!

2010-02-12 @ 15:50:16
Postat av: Sis

Blir trött bara av att läsa vad du har hunnit uträtta den här dagen.... Kram Sis

2010-02-15 @ 18:50:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0