Marknadsfynd

Igår gick det (som vanligt) för runt. Iväg på morgonen med Silvia till skolan, därefter kosan mot "the big market in our town" (internt skämt....). Vi slöt upp med Francesca som kommit ända från Lecce för att uppsöka de lokala stånden (!).
Det bidde en hel del fynd. Bra grejor. För alla er som nu blir "oroliga" - var gör hon av allt? och - kommer hon verkligen att använda allt? och - spenderar hon inte för mycket pengar i kristider? kan jag berätta att :
  • i början handlade jag nog en hel det för att det var "billigt" och en hel del bråte halkade med. Nu är jag mer selektiv.
  • jag har så gott som HELT & HÅLLET slutat handla i affärer (något enstaka utfall på H&M blir det dock fortfarande).
  • även om det blir lite "svinn" blir det ändå mycket billigare - och roligare.
  • det är ett nöje och en social stund för mig.
Efter marknaden gick jag till Benetton för att inhandla presenter till 2 små bebisar som har kommit till världen och trots att jag handlade "struntsaker" och trots att det var 30 % rea så kostade mina fjuttiga paket 450 kr, medans jag på marknaden handlade ALLT DETTA för 560 kr + syrrans och mammas.
Länge leve marknaden!!!!!




OCH 

  • skjorta Silvia 20 kr.
  • buteljgröna "Nolita-jeans" Silvia 20 kr.
  • myströja Silvia 20 kr.
  • Reebook jacka Silvia 20 kr.
  • stickad kortärmad jacka Silvia 20 kr.
  • långärmad t-shirt Silvia 20 kr.
  • moonboot Silvia (OM vi kommer iväg att åka skidor i år!) 50 kr.
  • mössor, 2 till Ivan och 1 till Silvia 20 kr. st.
  • väst Ivan 20 kr. Timberland-kängor Ivan 30 kr.
  • skjorta Ivan 20 kr.
  • stickad kofta med fleece innuti Ivan 20 kr.
  • huvtröja Ivan 20 kr.
  • tröja Ivan 20 kr.
  • polo Åsa 50 kr.
  • klänning Åsa 50 kr.
  • skinnpumps Åsa 100 kr.
OCH
  • korallfärgad kofta till syrran
  • stickad Diesel-väst till min västtokiga mamma

Efter "shop til you drop"-orgie, tog vi oss en cappuccino på utefik för att flåsa ut. AHH!
Sedan blev det matinköp, hemfärd, matlagning, lunch (fortfarande i sällskap av Francesca - Mauro jobbar borta på torsdagar), Silviahämtning på skolan, farmorbesök i freds-uppsåt eftersom vi grälat lite, besök hos farbror Carmine/faster Enza/Stefano, hemfärd, mack-middag till Silvia (hon ÄR besvärlig vad det gäller matätat!), köttbullsproduktion till Ivan, zucchinakokning till mig och Mauro, tvätt (alla mina fynd!!!), barn-säng-gång, undanplockning - filmtajm!!! (Surrogates)
Sedan säng, säng, säng.







Kommentarer
Postat av: Sis

Den ser ju kanonfin ut!!! Blir väl snyggt till sommarens solbränna. Inga dåliga fynd du hade gjort till alla. Kram Sis

2010-01-08 @ 18:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0