Sjuk hund

Jag "leker sjukstuga" här.
Boris, den stackars övergivna byrackan som är from som ett lamm, har antagligen blivit påkörd för någon vecka sedan, och nu, när jag trodde att det värsta var över (han haltar lite mindre) verkar det tillstått komplikationer.
Han har blivit jättemager, trött och andas med viss svårighet.
Min veterinär (min hjälte) är bortrest på kongress idag så jag håller tummarna att Boris klarar skivan till imorgon.
Jag fjäskar för honom och matar honom (så gott det går - jag får envisas och truga) med skinka. Han har lyckas äta lite och har rest sig för att gå på toa.
Hans ledsna ögon tittar på mig och det verkar som om han ber om hjälp.
Jag har bäddat åt honom i en hundkoja på verandan. Jag köper gamla kärringpälsar på marknaden som hundarna använder som madrasser vintertid.
Hoppas.


Boris innan olyckan




Kommentarer
Postat av: Anonym

Stackars Boris!! Tur att han har en så snäll Åsa som pysslar om honom. Klappa honom lite extra från mig!!!

2010-01-11 @ 18:26:48
Postat av: Isa

Stackars lilla fina vovven! Hoppas att han har klarat natten och att farbror djurdoktorn får titta på hohon. Vad gulligt av dig att ta så himla väl hand om honom!



Kram

2010-01-12 @ 07:04:42
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: Isa

Hur är det med Boris idag?

2010-01-12 @ 11:06:02
URL: http://isas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0