Söndagen den 21 mars 2010

Vi vaknade runt 8-tiden och åt en mysig frukost tillsammans hela familjen.
Kaffe, pepparkakor och kanelbullar. Vi var ju förbi IKEA för ett par veckor sedan......
Sedan satte vi fart.
Mauro tog med sig Silvia och åkte ner till byn för att handla fisk.
Själv satte jag fart med undanplockning - därefter disk, dammsugning och förberedelse inför lunch.
Zatziki, sallad, dukning etc.
Vid 12.30 droppade gästerna in och jag drog mig tillbaka och duschade (hade inte hunnit innan, men tack o lov går det ju snabbt eftersom jag knappt har nå' hår på skallen!)

Meny:
  • räkcocktail med superfärska räkor
  • pasta med lax o grädde
  • grillad fisk så färsk att den "nästan" levde, himmelskt god!
  • sallad, zatziki, paprika i sötsur
  • valnötter
  • bakelser
  • kaffe
Sedan påskpysslade vi lite till (dagidfrökenkjolen åkte på) eftersom Matilde inte var med under fredagen.
Eftermiddag i glada vänners lag som man brukar säga.

Klockan 19.30 for våra lunchgäster hem och vi, (läs: Åsa) plockade undan/diskade undan lite och for iväg på middag hos familjen Vozza.

Jag förstår inte att jag känner mig som en stoppad korv idag!



Kommentarer
Postat av: Biggan

Vilken dag!!!

2010-03-22 @ 17:39:33
Postat av: Sis

Fullt upp!!!

2010-03-22 @ 22:12:02
Postat av: angelica nilsson

gnammi! mums!

2010-03-22 @ 22:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0