Fight-time!

Fighten om Silvias matvanor fortsätter och nu är även svärföräldrarna "inblandade".
Jag gjorde den STORA missen att insistera om en kiwi-bit framför dem.
Silvia såg sin chans till flykt framför farmor & farfars mjuka hjärtan och diskussionen tog oanade dimensioner. Idag frågade farmor mig "om jag diskuterat min metod med en barnpsykolog?" och att den verkade "brutal" - Dr.Phil säger ju att 80% av alla frågor är dolda påståenden, och detta var ett illa dolt påstående.
Under tiden går min "brutala metod" framåt och igår smakade Silvia kiwi & åt spenat, allt detta utan undanflykter!
Mitt hjärta svider av fightandet men det är det värt. Älskade, envisa unge!




Kommentarer
Postat av: Biggan

Strongt Åsa!!! Jag håller på dig och din metod! Dr Phil också!!!

2010-05-05 @ 12:40:15
Postat av: angelica nilsson

Asa, sa pa dig! Du ar jatte duktig! Stang av oronen nar swiegermutter satter igang! Kanner inte Dr Phil. Men tror du gor helt ratt!

2010-05-05 @ 15:39:25
Postat av: Sis

Heja Sis!!! Den här striden kommer Silvia att bli den sanna vinnaren i till slut.Kämpa på. Du kan ju tala om för svärmor att det är NYTTIGT med grönsaker för en liten fröken. Kram Sis

2010-05-06 @ 20:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0