Borde

Jomenvisst, jag vet att jag borde gå och lägga mig. Jag vet att jag borde passa på. Jag borde ta tillfället i akt innan Ivan vaknar av en hostattack och min skönhetssömn abrupt tar slut. Jag borde verkligen. Jag borde ladda om mina gamla batterier så att jag är pigg och fräsch imorgon. Men denna stund på dygnet då ÄNTLIGEN alla somnat och jag njuter av en kamomillte i min favoritmugg och jag kan zappa efter behag på tv-dosan. Denna magiska stund, då frid råder och brasan knastrar som sällskap i dunklet njuter jag så ändlöst att jag kväver en gäspning, kurar upp mig i fåtöljen under min mjukaste gosefilt och tänker att imorgon -då ska jag komma isäng i tid.

Kommentarer
Postat av: Isa

Jag är precis likadan! Går hellre som en zoombie nästa dag än att lägga mig tidigt. Det är helt magiskt skönt att vara vaken själv och välja vad man vill göra utan avbrott.

Kram!!

2011-01-31 @ 12:32:17
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: Biggan

Undrar vem du brås på? Kram från en nattuggla!!!

2011-01-31 @ 17:29:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0