11.10.09

Jag snabbade mig att städa sovrummet, bädda om sängen, skura golv och tvätta ur badrummet - där kalk härjar.
När jag kände mig tillräckligt duktig, packade jag iordning kappsäcken och åkte till havet.
Det gäller att passa på för på måndag börjar ju skolorna och rutinerna.
Vi slöt upp med mina generösa (läs tidigare inlägg) svärföräldrar på Lido Stella Maris.



Barnen badade med farmor och farfar och jag återupplevde ungdommens strandliv - att ligga avslappnad med SLUTNA ÖGON och njuta av vågbruset och varma vindar!!! SUCK!
Lunch på Lidots resturang (nu jäklar finns det ingen hejd på resturangbesöken!). God parmiggiana och färska räkor, öl, kaffe och glass. SLURP!
Sedan åkte vi hem och duschade, stassade om och hämtade upp min generösa svärmor igen.
Förbi Leverano där vi uträttade diverse ärenden, sedan åkte vi till Lecce. Svärmora var på jakt efter ett solparasoll så vi åkte till en grossistaffär som heter Del Coco, där vi hittade det hon sökte plus lite till.
In i bilen, ut ur bilen, in i bilen, ut ur bilen - snabbis till Ipercoop (köpcenter) eftersom jag ville ha tag i wasabi. Tji fick jag - wasabin slut. In i bilen, ut ur bilen, in i bilen, ut ur bilen - hem till Porto Cesareo, där vi lastade ur bilen och hämtade upp Mauro och en flaska vin.
Middagsbjudning hemma hos familjen Vozza.
Vi kom dit vid 21.30 och hade en supertrevlig afton med mycket gott.
Silvia somnade sedan i min famn och ute på verandan och det var inte utan att jag också slumrade till.
Trevlig dag.

Ps. mina händer börjar nog bli gröna, kolla!





Kommentarer
Postat av: Isa

Hallå!! Gud vad fin bloggen är! Du skriver helt otroligt bra och alla bilder är superfina. Har alltid gillat din blogg jättemycket men nu är den banne mig ett snäpp bättre ändå! Vilken talang!! Inte nog med att du är en superegoist(...gahhh!!! när jag läste det..), du är en fantastisk skribent också! Hoppas att ni har en skön helg! Kram!

2011-09-10 @ 23:12:50
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: Asa Eden

Taaaaaaaaaaaaack Isa, vad gullig du ar!

2011-09-11 @ 03:03:29
URL: http://silvia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0