Perugia

I Umbiens hjärta, ca 25 mil norr om Rom, ligger medeltidsstaden Perugia.
Belägen på två kullar - vilket gör att den isande vinden under vinterhalvåret får fin fart i gränderna. Brrrr......
Här finns "Università per stranieri" som är en inkörsport för många utlänningar till Italien.
Gamla stan myllrar av studenter, turister, barer, resturanger, affärer och evanemang.

Man kan säga att den andra delen av mitt liv började i Perugia.
Det var där som jag träffade Mauro för snart 14 år sedan.
Det var där som jag lärde mig (?) prata italienska.
Det var i Perugia som jag studerade skulptur på "Accademia delle belli arti" i 4 år.
Mina älskade katter Siria och Filippo är från Perugia.
Jag lärde kanna Jenny, Carlo, Emma, Kyuong Yong, Sarah, Monica, Marco, Umberto, Rosanna, Serena, Patrizia, Hedvig, Nancy, Ylva, Jim och många, många mer där.
Perugia är den stad där jag stannat längst än så länge........




Perugiagränder

Kommentarer
Postat av: pernilla

Åja, glöm inte NORA! Det var där du träffade råttan på repet, Djungel Jim och Härsa!

2007-10-16 @ 22:12:11
Postat av: Agnes

Glöm inte bort första delen av ditt liv, då du bara var omgiven av snygga blondiner????

2007-10-17 @ 20:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0