Att vara omtyckt

När jag var yngre ansåg jag att "vara omtyckt av alla" var den viktigaste meriten man kunde ha.
Nu när jag är lite äldre ser jag det inte alls som en merit längre, tvärtom. En människa som är omtyckt av "alla" give me the creeps.
Jag gillar folk som "sticker ut", som har personlighet - om de sedan inte är älskade av världsbefolkningen så är väl det bara sunt.
Alla är vi ju olika. Olika värderingar, olika erfarenheter, olika historier.
Det vore ju orimligt att vara omtyckt av alla.
Jag gillar folk som är ironiska men det uppskattas ju inte av alla till exempel.

Självironi
är en av de vackraste egenskaper som en mäniska kan ha enligt mig.
Att vara självsäker kan sticka i ögonen på folk - det här med "jante" och allt, men för mig är styrka och självsäkerhet intrigerande och kul.
Starka personligheter kan skapa avund eller inspirera, det beror ju på oss själva - jag blir fascinerad, imponerad och road.

Själv är jag en högst ordinär person, omtyckt av min familj och mina vänner (hoppas jag!), dom som inte gillar mig kan ju ta en omväg.



Kommentarer
Postat av: Jelena

Mycket bra skrivet, och jag håller med till 100 %. Framför allt när det gäller människor som är omtyckta av i princip alla. Jag kanske inte får "the creeps" av dem, men jag tycker nog att det är något lurt med sådana människor. De kan inte alltid vara så lagom, de tar nog ut det de måste mörka för att passa in någon annanstans, typ hemma när ingen ser eller så blir de helt psycho till slut, haha!

2008-01-06 @ 09:42:02
URL: http://styleiseternal.blogg.se
Postat av: Isabell

Bra skrivet! Människor som "alla" gillar och som är superglada och sådär enormt positiva i alla lägen gör mig misstänksam..haha.

De brukar förr eller senare visa sig att de är som alla vi andra, dvs såna som de flesta gillar och en och annan ev tar en omväg för.

2008-01-06 @ 12:02:43
URL: http://isas.blogg.se
Postat av: Katarina

Oh ja, det är sååå sant.
Och människor som är vän med allt och alla gör att det knottrar sig på anrmarna. Hu!

2008-01-07 @ 08:11:44
URL: http://njutavlivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0