Bara jag?

Ibland undrar jag om det bara är jag som bryter ihop och i så fall, varför?
Jag ser mig själv som en stark människa med mycket tålamod, men jag kanske måste se över min självuppfattning.
Silvia är i en fas då hon är extremt klängig. Och mammig.
"In braccio, in braccio, in braccio, in braccio, in braccio, in braccio, in braccio!!!"
(Översättning: i famnen, i famnen......et.c.)
Nu är det ju så att i min famn har jag oftast redan en liten parvel - Ivan. Han har haft en period med lite magont (till följd av min kanel-bulle-orgie....) och varit gnällig.
Hemmet måste dammsugas varannan dag(dammallergiker!). Sängar måste bäddas, täcken måste skakas var dag. Disken skall diskas, maten skall handlas och lagas. Katter och hundar (dessutom sjuk) skall skötas och medikeras. Karl vill ha kel(!), Räkningar skall betalas på posten(kö), flyttlass skall flyttas och så sakteliga puzzlas in i ett hem fortfarande utan förvaringsutrymmen. Tvätten skall som vi alla vet, tvättas, hängas, vikas, strykas och stoppas in i garderoben. Alla sommarkläder som ligger i bananlådor luktar mögel och måste tvättas om. Det regnar.
Mamma, mamma, mamma!!!!!!
Ueh, ueh, ueh!!!!!
Mammaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Snälla, säg att ni alla har haft det så här och att det är en "fas" som går över så att man till fulla kan njuta av dessa små knubbiga kramar(barnen) och förföriska blickar(Mauro) igen!!!!

Kommentarer
Postat av: Sis

Lugn bara, det går över!! Men det brukar kunna dyka upp igen med jämna/ojämna mellanrum.(tyvärr) Man får passa på att njuta när det är de lugna/underbara perioderna & se till att ladda upp batterierna de soliga dagarna så att man orkar med de regniga. Kram Sis

2009-01-21 @ 13:02:58
Postat av: Asa Eden

Tack, systerspöke!!!

2009-01-21 @ 13:15:15
URL: http://silvia.blogg.se/
Postat av: Arandur

Hoppas du får en härlig dag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

Följ den gärna med bloglovin.

2009-01-21 @ 13:19:38
URL: http://arandur.blogg.se/
Postat av: Sara

Det går över. Jag lovar. Men det är skitjobbigt när det håller på. Och jag har absolut inget tålamod alls. :)

2009-01-21 @ 17:31:04
URL: http://viamessina.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jo det är en fas och det går över. Men jag vet inte om jag ska berätta det där med att uppskatta förföriska blickar eller ej....men det kommer också tillbaks men det tar längre tid. (kanske) Här är ju barnen födda -94,-96,-98 och uppskattning av de förföriska blickarna har väl återvänt typ...NU!

(säg inget till Mauro då kommer han inte orka vänta, det man inte vet lider man inte av :-))

Men för dig kommer det att gå snabbt!

(jag hamnade ju i en massa utbrändhet och skit ett tag)

2009-01-21 @ 19:31:03
Postat av: Katarina "Kicki"

Oj, glömde fylla i mitt namn,

Det var ju bara jag som skrev det låååånga inlägget nyss.

2009-01-21 @ 19:32:05
URL: http://njutavlivet.blogg.se/
Postat av: Isa

Det går över och du är inte ensam! Men som någon klok skrev, ladda batterierna i de goda tiderna så du klarar de tunga lite bättre. Det är så svårt att njuta av nuet! Jag tänker ofta på det, hur vi har önskat att barnen ska bli äldre i perioder, för att sen bli halvt knäckta när de sköter själva alltmer.



Jag vet inte alls om det är aktuellt. Men pratet om att pappor förstår hemmabördan först då de varit föräldralediga stämmer verkligen! Nu kanske det inte går för er men försök att lämna barnen till mannen då och då och åk iväg i ett par timmar. inte för att "straffa" honom med hårt jobb utan för att han måste förstå vilket jobb det faktiskt är att "bara" ta hand om barnen. Lägger man sen till allt annat så är det ju mer än ett heltidsjobb!



Nu pluggar jag heltid (hemma på distans) och mannen jobbar heltid. Igår gjorde jag klart att jag inte kommer att städa, handla, laga mat, lämna och hämta barn, hålla koll på all logistik, tvätta, vika och plocka som tidigare. Visst kan jag lägga in en maskin, hämta och lämna barn och handla om det finns tid men ska jag göra allt plus pluggandet går jag under.



Det kommer bättre tider, jag lovar! Tiden med bebis är underbar men kan också vara otroligt jobbig om man har fler barn än ett.



Styrkekramar!!

2009-01-22 @ 07:56:49
URL: http://isas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0