Mögel-trubbel

Pust, suck, stöööön!!!!
Allt eftersom jag drar fram sommarkläderna ur garderoben inser jag att trots husombyggnationen vi INTE kommit till bukt med mögel-trubblet. Det luktar apa!
Tvättmaskinen går varm (3:e omgången) och jag packeterar in vinterklädena i bananlådor med plastsäckar runt - sedan suger jag ur luften med dammsugaren och försöker tejpa igen så gott det går.
Just nu har vi ammningspaus så jag passar på att blogga.
Är det någon klok människa som kan ge mig lite tips i kriget mot möglet?
Ni har väl inte samma trubbel där uppe i norr kan jag tänka, men jag fiskar tips var som hellst.

Mauro och jag verkar ha löst problemet till viss del med våran kabin-garderob, men ungarnas förbaskade pott-sorks-sabla-skit-garderob (som jag alltid lämnar med öppna dörrar dessutom!) verkar vara en mögel-odling! Förbaskat!






Kommentarer
Postat av: Maria Axelson

Hejsan,Maria som bor i San Remo och har haft samma problem.

Italienarna àr sà inne pà att bygga tàt sà det blir ingen ventilation i husen.Min pappa so àr civilingengòr tipsa oss om att Borra upp ventilations hàl i sovrummen.Sedan har jag sàna dàr byter med salt som suger àt sig fukten.

Ett annat tips àr att inte ha gaderoben mot yttervàggen fòr fukten gàr till de kyligare delarna

2009-05-11 @ 22:34:42
Postat av: Maria Axelson

Oj jag skrev visst fòr mycket.

Och i vissa fall àker candeggina flaskan fram fòr att ta bort elàndet.

Lycka till Maria

2009-05-11 @ 22:37:55
Postat av: Asa Eden

Maria: Tack for tips. Nej da jag har inte garderoben mot yttervaggen och jag har som sagt var luckorna standigt oppna for ventilation. Det ar kladerna som ligger forvarade i lador som blir mest illaluktande o mogliga. Jag far ta o prova pa sadana dar grejer med salt (syrran namnde ocksa dem). Tack!

2009-05-11 @ 23:26:46
URL: http://silvia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0