Kära hjärtaness.....

....vad tiden går!
Det är ju lite tokigt att - ju mer jag har att skriva om desto mindre tid har jag att skriva på!
Detta har hänt/händer:
  • Min "gamla" Perugia-sambo Åsa har varit här och hälsat på en vecka och vi har förutom slappat även tittat runt i Apulien lite.
  • Vi blir INTE klara med huset till månadsskiftet.
  • Vi måste flytta ut ur detta hus nästa vecka (tack för den svärmor!)
  • Shit!
  • Vi får hyra en enrummare (garage med toa) av våra vänner Elena och Alessandro.
  • Jag håller som bäst på att organisera denna "extra"-flytt genom att städa, packa och klämma ihop alla våra grejer i Mauros pojkrum (som vi turligt nog får "ha kvar")
  • Imorgon går jag in i vecka 29, därmed 8:e månaden.
  • Ivan vände sig igår (nu har han slutat sparka mig på kissblåsan och riktar istället in sig på revbenen!!)
  • Mina ben blir blåare o ch blåare.
  • Jag har börjat måla soffgruppen och har nu (förutom åderbråcken...) gråprickiga ben (Silvia säger "sporco blä!!!")
Det är så varmt så att man storknar och Ivan-magen är lite otymplig, annars är vi fullt friska och vid (ganska) gott mod!

Här får ni ett kort på Silvia med lillebror Ivan (i fin förpackning!).


Kommentarer
Postat av: shine

hih, du har en sån där "utåt"-navel. Vad gulligt!!! :D



Varför tar huser sååå långt tid att fixas? Trodde ni hade kommit framåt..

2008-07-15 @ 16:24:13
URL: http://thwart.blogg.se/
Postat av: Asa Eden

Hej pa dig Shine! Huset tar laaaaaaaaaaang tid for att vi gjort om precis ALLT. Nu lagger de pa nytt cementgolv over golvvarmen, sedan ska detta "torka" i ca. 2 veckor innan vi kan lagga in sjalva golvet. SEDAN skall de slutgiltiga matten till ytterdorrarna tas och dessa skall installeras. For att inte tala om elledningar som fortfarande skall dras och toaletter, badkar, duschar och allt sadant! Koket har vi inte ens TANKT pa an! HUA!

2008-07-15 @ 18:07:24
URL: http://silvia.blogg.se/
Postat av: elisabet

Vilken mysig bild, vad spannande for henne nar bebisen kommer ut at fa ett syskon! Later lite jobbigt med boendesiuationen, hoppas verkligen det loser sig for er snart! Svar: Ja det ar glasskivor som ar malade pa baksidan.

2008-07-15 @ 21:21:01
URL: http://stenvreten.blogg.se/
Postat av: pernilla

Kanske en klen tröst men jag kan låta meddela att vårt hus inte heller är klart i månadsskiftet som planerat. Vete f-n var vi ska ta vägen. Har försökt övertyga alla vänner med stora hus om att vi är en sådan DISKRET och tystlåten familj, vi märks knappt. Huset är totalt utblåst. Det enda som är på plats är poolen. Hm, var det rätt prioritering? Ha ha det får lösa sig. Jag är i alla fall inte med barn, så du leder nog jobbighetsligan (men åh vad härligt, lyllo dig!!)Kram kram! /P

2008-07-16 @ 00:02:14
Postat av: Humla

Åh du det låter lite... svettigt just nu liksom. Som om boendesituationen och packandet inte vore jobbigt nog utan MAGE. Fast det är klart, den är ju himla snygg och innehållet är ju ännu bättre så det är klart att det är värt det - men du får klaga! ;-D



Kram!

2008-07-16 @ 00:42:54
URL: http://mammahumla.blogg.se/
Postat av: Sis

Vilken UNDERBAR bild. Ivan har i alla fall sitt på det torra med var han ska bo. Han har det ganska ombonat! Kram Sis

2008-07-17 @ 19:26:33
Postat av: Z.

Hej, jag måste bara få säga att du har en hur gullig unge som helst! fyfan vad gullig, helt otroligt! du är säkert en stolt mamma! för det skulle jag vara i ditt läge :)

2008-07-17 @ 22:12:49
URL: http://zeynebjamiils.blogg.se/
Postat av: Maggie Curie

Vilken söt bild =)

2008-09-28 @ 18:22:15
URL: http://maggiiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0