Santo cielo!

Ja herre min gud (eller ordagrant "heliga himmel!")!!! Vilken helg!
Lunchgäster / middagsgäster lördag.
Lunchgäster / "förbitittare" idag ( förbitittare= Mauros "zia" Anna tittade förbi med ny gubbe i släptåg, Francesca o Maurizio kom förbi, Toto o Alessandra svängde förbi ). Först nu har jag diskat undan det sista och lääängtar efter huvudkudden (klockan är 1.19).

Idag bidde det grillade auberginer med (typ) remolad-fyllning, pasta med nytt smarrigt recept (röd pesto+vitlök+grädde+färsk basilika), hasselbackspotatis, grillspett (inhandlade, ej hemgjorda!), kladdkaka med vispgrädde. Nästan överkurs va?!

Det har varit kul, gott och trevligt.
God nazzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz................................




Kommentarer
Postat av: Isa

Hej!



Joo, badhallen du skrev om i min blogg kan absolut vara en smittorisk. Kommer inte att bli så många besök där i vinter tyvärr. Vill så gärna att barnen ska vara vattenvana och lära sig simma! De kommer att vaccineras när vaccinet kommer men jag är tveksam ärligt talat. Det kommer att komma fler och värre influensor framöver och börjar vi redan nu att vaccinera oss kommer dte att bli mycket sprutor/vaccin i framtiden. Gillar inte det men hur 17 ska man veta vad som är bäst?



Hur gör ni?



Kram!

2009-08-31 @ 11:01:52
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: Isa

Gud så gott det låter!När du skriver om maträtter ni äter blir jag alltid så himla hungrig..:-) Älskar medelhavsmat även om en stadig köttfärsimpa med gräddsås och kokt potatis också kan vara himmelskt.



Kram!

2009-08-31 @ 21:45:34
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Åh vad gott det låter, kul men tröttande med folk över hela tiden, vårt hus är som ett pensionat, man blir lite utmattad ibland fast det vore ju värre om ingen kom!

2009-09-01 @ 10:25:27
URL: http://stenvreten.blogg.se/
Postat av: Sis

Låter sååå gott ditt nya recept!!! Men du skulle nog gilla det jag bjöd på hemma idag. Det blev lilla laxen! Vet att du är svag för den. Kram Sis

2009-09-01 @ 21:37:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0