Onsdag

Här nere i syd rullar det som vanligt på.
I lördags hade jag två familjer här på middag och vi grillade i kaminen och barnen lyckades vända upponer på alla leksaker - supertrevligt och mysigt.

I söndags hade vi hemmadag. Fix, pyssel &relax.
På eftermiddagen tittade fam. Zecca förbi och stannade till kvällningen då det bidde hämtpizza.

Måndag städ, handling och sån't. Jag förberedde dessutom lunchen för tisdagen under kvällen.

Tisdag förmiddag på hundgården. Jag är alltså volontär där. Hjälper till att "städa" - mitt sätt att dra ett litet strå till stacken. Städa och gosa - dessa krakar som aldrig får uppleva ett uns kärlek, bara mat, vatten, inhängnad.
Eftermiddagen kom Elena + son hit och vi hade tänkt julpyssla. Det ballade ur totalt! Barnen var griniga & gnälliga och uppskattade INTE ALLS våra optimistiska planer. Det blev pannkaka av alltihop. Inte blev det bättre av att Mauros kusse med fru och barn tittade in med sandiga skor (efter att ha lekt på stranden) och sandade ner/pratade oavbrutet medans jag försökte styra upp kaoset, hänga tvätt, diska, elda trög brasa, förbereda kvällsmat, tala i telefon, trösta gråtande barn, gasta åt galna barn, pyssla osv. osv.
PUH!!

Nu är det onsdag och jag hoppas att dagen flyter på i normalt tempo.
Den började bra med kaffe och "halv åtta hos mig".  ;)



Kommentarer
Postat av: Isa

Herregud kvinna, man blir alldeles matt! Vilken dag!! Jag hade fått blodtrycksrusning och kastat ut hela bunten inklusive egna barn, men så är jag inte alltid så balanserad..;-)



Hoppas att du fick en lugnare onsdag och att du har en skön torsdag.



Här är iskallt! helt vitt av frost ute och ca -15. Vackert men inte särskilt skönt om du frågar mig.



Volontärarbetet låter ju toppen! Snacka om att göra nytta och även få mycket tillbaka. Dessa stackars fina hundar som kanske aldrig fått en klapp eller vänligt ord i hela sitt liv..du gör verkligne nytta där Åsa!



Stor kram!

2010-12-02 @ 10:19:56
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: Sis

Du överlevde i alla fall.

Låter som att du hade en underbar börja på onsdagen. Kan väl inte börja mycket bättre än med kaffe & Halv åtta hos mig!!! Kram Sis

2010-12-02 @ 20:59:25
Postat av: Bettan

Men va fa..n, säg åt dom att ta av sig skorna....

kram E

2010-12-06 @ 07:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0