Han kom från havet

Häromdagen kom det en karl till min grind. Han kom från havet. Nä, det var ingen James Bond som sökte blondin utan en ganska fet, vanlig karl i våtdräkt(!) somhojtade vid grinden. Han beklagade sig över "vandaler" som hade sabbat hans båt och tjuvat grejer för nå'n hundring. Han om att få låna en hink att ösa vatten med. Jag tittade mig okring i min trädgård och sökte hink. En använde jag själv för momentet. En var det hål i. "ja jag kommer naturligtvis tillbaka med den", sa han i en ton som antydde att jag inte VILLE låna honom en hink. Då fick jag syn på en röd hink som jag sträckte till honom. Tror ni jag sett den hinken något mer!?!? Gubbjäkel. Komma här och klaga sig på andra och sedan tjuva hinkar. Hoppas våtdräkten spricker.

Kommentarer
Postat av: Sis

Tyckte jag såg en stänkare på nyheterna om en karl i södra Italien som gick runt med rumpan bar!! :-) Rätt åt honom!!

2010-11-07 @ 15:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0