IKEA

På onsdag bär det iväg till IKEA och H&M i Bari.
Jippie!
Luana har förbarmat sig över sin svenska väninna och gör mig sällskap. Tack.
Det tar ca. 2 timmar att köra dit, så det blir inte så där jätteofta.
Jag skulle vilja titta lite närmre på köket. Få lite goda råd och höra om min köksplanering är okey.
Luckorna blir ABSTRAKT upptill och NEXUS nertill.
Eftersom vi inte kommit igång / vet när vi kommer igång med ombyggnationerna på huset, så är ALLT bara på planerings-stadiet . Förhoppningsvis sätts det igång i januari (hoppas kan man ju alltid göra...).
I mitt huvud har jag mer eller mindre redan möblerat hela huset. Jag "ältar" fram o tillbaka, funderar hit o dit och bläddrar i IKEA-katalogen.
Till oss vill jag ha sängen MALM och till Silvia funderar jag på sängen KURA eller HEMNES.
Vi får väl se........
Och så ska jag köpa glögg, pepparkakor, bullar, saft, mjölkchoklad, kaviar, tunnbröd, smörgåsgurka och annat smått & gott.
På H&M ska jag inhandla - om jag hittar bra vill säga - vantar till Silvia. På söndag är vi bjudna på dop (lika kul som bröllop!) så jag tar mig en titt efter "finkläder" till mig och till Silvia.
Sedan vet man ju aldrig vad man trillar på för fynd......





Kommentarer
Postat av: Terese

Låter som ni ska på en trevlig resa på onsdag men kör försiktigt. Det konstiga är tycker jag att trots att ikea ligger 30 min från Nora så är man inte där oftare. Men å andra sidan är det väldigt trevligt när väl kommer dit. Om det inte är MYCKET folk. Och även om man inte hade tänkt köpa nåt så vips trillar det ner några saker i korgen! Hihi... så du hittar säkert något på H&M. // Terese :)

2007-12-03 @ 20:41:44
Postat av: Asa Eden

Tackar tackar!
Ja, jag hoppas att det inte ar FOR mycket folk utan att vi kan strosa fritt.
Det ar alltid en lycka att aka dit, inte bara for sjalva IKEA utan aven for resturangen och svenska mataffaren!

2007-12-03 @ 21:05:20
URL: http://www.silvia.blogg.se
Postat av: Terese

Ja, jag såg på hemsidan att det fanns ju massor av svenska matvaror att köpa. Typ prinsesstårta! Och ballerinakex o allt möjligt. Vad häftigt! Det är inget man tänker på när man är på IKEA i Örebro. Själv ska jag till Marieberg imorgon o handla klart nästan alla julklappar. Troligtvis inte så mycket folk en tisdagsförmiddag. Peppar peppar... / Terese

2007-12-03 @ 21:15:44
Postat av: Terese

Fast sen kom jag på att det finns ju inte en sån matavdelning på IKEA i Sverige. Men roligt att titta på hemsidan iaf. / Terese

2007-12-03 @ 21:28:36
Postat av: Elisabet

Ikea utflykter är kul!

2007-12-03 @ 22:20:15
URL: http://stenvreten.blogg.se
Postat av: mia dh

Trevligt:) Jag har haft Malmsängen ett tag och är jättenöjd:)

2007-12-03 @ 23:39:25
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: Att ha det gott

Det låter som en Toppen dag

2007-12-04 @ 08:45:45
URL: http://rubinen777.blogg.se
Postat av: Åsa

Ett besök på IKEA är alltid ett välkommet inslag, även om du har en bit att åka! Hoppas du hittade vad du behövde!!

2007-12-04 @ 21:07:46
URL: http://frokenasa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0