Jamie Lee Curtis

image746 Jamie Lee Curtis "då"

Häromdagen såg jag en av de där urfåniga julfilmerna som de visar på TV vid den här tiden på året.
Till mitt försvar kan tilläggas att jag inte direkt tittade, men att TV:n som vanligt stog på "lite i bakrunden".
Filmen handlade om en karl som inte ville fira jul och hans fru som däremot VILLE fira jul (hur jag nu kan veta det eftersom jag inte "såg" filmen?)
Anyway, frugan var Jamie Lee Curtis.
Om ni är i min ålder så kommer ni säkert ihåg Jamie som "den perfekta kroppen".
I filmen "Ombytta roller" (1983) slängde hon igen dörren på en förvånad Dan Akroyd iförd endast trosor (Jamie alltså, inte Dan....) - och vi flickor med rosa benvärmare drog ett djupt andetag. SÅ VILLE VI SE UT!
Hon var egentligen inte så vacker, men hon hade den perfekta 80-tals, airobic-kroppen!
WOW!
I filmen jag INTE såg häromdagen, har Jamie blivit några år äldre.
Och det syns.
Jag tror nog att (om möjligt) jag beundrar henne ännu mer nu.
Denna gång inte för hennes fysiska egenskaper, men för hennes karaktär.
Hon har nämligen en "nakenscen" i filmen. Inte på samma sätt som 1983, nä nä, nu är hennes öde att gestalta en medelålders kvinna som tar sig ett bad i familjens badkar.
Hon är inte ett dugg "omgjord"!!
Konstigt nog.
I en värld där ordet "perfekt" matchar med "Hollywood".
En utstickare utan botox och fettsugning. En kvinna som "vågar" en nakenscen där man inte längre kippar efter andan p.g.a. de perfekta kurvorna.
En "vanlig" kvinna.
En vanlig - värdig, stark, stolt, snygg kvinna som inte blir ännu en kopia på Nicole, Sharon, Meg och de andra - där pannorna är släta som barnrumpor och munnarna ökar i volym i takt med åren som går.
Må hon vara den första i raden.
Heja Jamie!!!

image747 Jamie Lee Curtis nu





Kommentarer
Postat av: Elisabet

Du har så rätt! Ha en jättebra annandag!

2007-12-26 @ 14:19:44
URL: http://stenvreten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0